Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

اصلاح طلبان و توهم انحصار؛

مظلوم نمایی؛ ترفند جدید طیف اصلاحات یزد و فشار بر شورای نگهبان


در روزهای اخیر برخی از افراد متصل به این جریان با هجمه به شورای نگهبان خواستار تایید صلاحیت کاندیدای خود شدند. این هجمه ها در حالی صورت می گیرد که این جریان در شهرستان های استان پنج کاندیدا و جریان رقیب سه کاندیدای شاخص دارند.

به گزارش سرو ابرکوه، با اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیاری از جریان های سیاسی نیروهای خود را برای فرستادن به کارزار انتخابات شناختند. در این میان برخی جریان های سیاسی در راستای استراتژی خود برای فتح مجلس و فشار بر شورای نگهبان تاکتیک ثبتنام حداکثری را در پیش گرفتند اما در مواجهه با فیلترهای شورای نگهبان بسیاری از افراد ناشایست این جریان از ادامه کار بازماندند.

به گزارش عصر سیاست، در روزهای اخیر برخی از افراد متصل به این جریان با هجمه به شورای نگهبان خواستار تایید صلاحیت کاندیدای خود شدند. این هجمه ها در حالی صورت می گیرد که این جریان در شهرستان های استان پنج کاندیدا و جریان رقیب سه کاندیدای شاخص دارند اما با این وجود رئیس شورای اصلاح طلبان یزد در راستای روحیه تمامیت خواهی و انحصارطلبی این جریان، تاکید کرده است که از 29 کاندیدای اصلاح طلب یزد تنها یک نفر تایید شده است.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که این جریان در تمام حوزه انتخابیه کاندیدای مورد حمایت خود را دارد و این اظهارات صرفا جنبه مظلوم نمایی و در راستای فشار بر شورای نگهبان تلقی می شود. این تحرکات غیر قانونی و تنش زا در حالی است که جریان رقیب این جریان نیز تنها سه کاندیدای شاخص در انتخابات آتی دارد.

یکی دیگر از مسائلی که با اندک توجهی با آرایش کاندیدای استان یزد و سراسر کشور می توان ان را دریافت، گرایش‌های جناحی کاندیداهای بدون پرچم و یا به عبارت دیگر مستقل ها است به صورتی که بسیاری از کاندیداها در راستای برنامه های جناحی خود برای جلب آرای عمومی خود را مستقل معرفی می کنند اما در حقیقت پیگیر برنامه های حزبی خود بوده و خواهند بود. در استان یزد نیز همین رویه به خوبی دیده می شود و بسیاری از کاندیدای مستقل وابسته به جریان اصلاحات بوده و برای جلب آرای عمومی خود را مستقل معرفی می کنند.

برخی دیگر علت این اظهارات سفید را رد صلاحیت خود وی می دانند به صورتی که وی رد صلاحیت شدن خودش را رد صلاحیت کلیت این جریان دانسته است که باید آن را در راستای روحیه تمامیت خواهی شخصی وی دانست که وی هنوز توانسته است رد صلاحیت شدنش را باور کند.

با این تفاسیر سخنان استاندار سابق چیزی جز شوی انتخاباتی این جریان و در راستای پروژه مظلوم نمایی نیست که بر مبنای آن این جریان قصد دارد اردکانیزه کردن دیگر حوزه های انتخابیه را در دستور کار خود قرار داده و رویکرد تمامیت خواهی خود را پیگیری کند.

انتهای پیام/آ




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد