Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه در واکنش به گرانی و کاهش ارزش پول ملی؛

مگر گوشت را با دلار می‌خرید که بی‌محابا گران می شود/دولتمردان باید پاسخگوی بی تدبیری های اقتصادی و بی‌ارزش شدن پول ملی باشند


امام‌جمعه ابرکوه گفت : چرا در دولت تدبیر و امید این‌همه بی‌تدبیری، گرانی و رنج مالی داشته باشیم. مگر گوشت را با دلار می‌خریم که بی‌محابا گران می شود و مردم برای خرید آن باید صف کشی کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اولین روز دهه فجر را گرامی داشت و اظهار کرد : هدف امام از قیام کسب عزت و شرف ازدست‌رفته برای نظام و ایجاد مردم‌سالاری دینی بود.

دولتمردان باید پاسخگوی بی‌ارزش شدن پول ملی باشند
حجت‌الاسلام حسینی، با انتقاد از عملکرد دولت تدبیر گفت : چرا باید در دولت تدبیر و امید این‌همه بی‌تدبیری، گرانی، رنج مالی و معیشتی داشته باشیم مگر گوشت را از دامدار با دلار می‌خریم که بی‌محابا گران می شود و برای خرید آن مردم باید صف کشی کنند؟

حسینی، خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد : چند سال است مملکت در دست شما است و شما باید پاسخگویی ملت در زمینه بی‌مبالاتی‌های اقتصادی در رشد کاذب دلار، اجناس و بی‌ارزش شدن پول ملی باشید!

چرا دولت قدرت مهار گرانی را ندارد؟
خطیب جمعه ابرکوه، تصریح کرد : سؤال ملت این است که چرا قدرت مهار گرانی‌ها را ندارید؟ منفعلانه عمل می‌کنید و تدبیر و برنامه‌ریزی ندارید.

وی، نتیجه فقدان مدیریت انقلابی و نظارت در کشور را باعث جزیره‌ای شدن کشور بیان کرد و گفت: باید دولت کاردرمانی را کنار بگذارد و نگذارد هر روز عناصر مفسد اقتصادی جدی‌تر شود.

حسینی تأکید کرد : نگذارید هر روز عناصر مفسد اقتصادی جری‌تر شوند؛ هر سلطانی پیدا شد دیدیم اما دیگر سلطان کاغذ را نمی‌دانستیم!

امام‌جمعه ابرکوه، به دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اشاره کرد و گفت : به دست آوردن دستاورد برای کشور آن‌هم در اوج تحریم، جنگ نظامی، جنگ سیاسی، جنگ فرهنگی و حالا جنگ تمام‌عیار اقتصادی چیزی جز معجزه نیست.

وی بیان کرد : بعضی مغرضانه می‌گویند اگر رژیم شاه هم بود این کارها را می‌کرد درحالی‌که در دوران شاه جمعیت کشور کمتر از نصف جمعیت اکنون و اکثراً روستاها و شهرهای کوچک بودند و به‌رغم درآمد هنگفت نفتی، پول‌ها به جیب آمریکا و اسرائیل می‌رفت.

پیشرفت 100 درصدی آب و ورزش بعد از انقلاب در ابرکوه
خطیب جمعه شهرستان یادآور شد : پوشش آب سالم و بهداشتی شهرستان ابرکوه در اوایل انقلاب و قبل از آن، ۵۳ درصد بود و حالا ۱۰۰% سالم و بهداشتی است.

حسینی، بابیان اینکه قبلاً چهار حلقه چاه به مردم آب‌رسانی می‌شد و الان ۱۴ حلقه چاه داریم، افزود : میزان ذخیره‌سازی آب قبل از انقلاب ۳۰۰ مترمکعب بود و اکنون ۲۵ هزار مترمکعب ذخیره‌سازی داریم.

وی، توسعه شبکه توزیع آب شهرستان از ۴۳ به ۱۹۴ کیلومتر، تأمین آب شرب در ثانیه از ۶۰ لیتر به ۱۹۵ لیتر، تأسیس آزمایشگاه مناسب برای تست کیفیت و سلامت آب و سیستم گندزدایی نوین برای آب شرب از دیگر پیشرفت‌های شهرستان بعد از انقلاب، عنوان کرد.

این مقام مسئول اذعان کرد : شهرستان ابرکوه در بخش ورزش و امکانات ورزشی، در زمان طاغوت زیر صفر بود، اما بعد از انقلاب، هشت سالن چندمنظوره برای فوتبال و فوتسال و بدن‌سازی و دیگر رشته‌های ورزشی تأسیس شد.

به گفته حسینی، تأسیس چهار زورخانه فعال و یک زورخانه در دست احداث، ایجاد سالن کشتی و کونگ‌فو، استخر سرپوشیده، زمین چمن طبیعی و مصنوعی در سطح شهر و روستا، احداث 8 زمین ورزش در روستاها در بخش‌های مرکزی و بهمن، راه‌اندازی پنج‌ خانه ورزش روستایی، احداث زمین والیبال ساحلی از دیگر دستاوردهای انقلاب در ابرکوه است.

هلال‌احمر ابرکوه بعد از انقلاب
وی، با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب در جمعیت هلال‌احمر ابرکوه، گفت : تأسیس یک ساختمان مجهز امدادی در ۲۰ هزار مترمربع، احداث پایگاه ثابت بین‌شهری در محور ابرکوه- دهشیر به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و ۱۶۰۰ امدادگر متخصص از دیگر برکات انقلاب در این حوزه بوده است.

انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد