Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه ابرکوه مطرح کرد

نخبگان متعهد مجازند «آتش به اختیار» عمل کنند/ ایجاد دو دستگی بین ملت عملی حرام و ضد انقلابی است/ روز قدس، ناقوس مرگ اسرائیل


امام جمعه ابرکوه گفت: امروز طلاب، دانشجویان، نخبگان و صاحبنظران متعهد مجازند آتش به اختیار عمل کنند که منظور از آن عبور از چارچوب قانون و ایجاد و هرج و مرج نیست.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: متأسفانه پس از رحلت رسول خدا (ص) فتنه مرموز سقیفه بخاطر بی بصیرتی، بی تفاوتی و بی مسئولیتی مردم کار خودش را کرد و در کمال ناباوری با هدف جلوگیری از نقل فضائل و مناقب امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت، بنای ممنوعیت یکصد سال نقل حدیث از پیامبر (ص) را پایه ریزی کرد و سرانجام  این شورا نه فقط علی و عترت را بلکه قرآن و روایت را هم در میان امّت مهجور کرد.

افکار تکفیری در وجود کسانیکه در تکاپوی تقابل با ولایت فقیه هستند مشاهده می شود
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: افکار تکفیری، حرکت تحریف و تکفیر ازاین شورا با رویارویی اسلام اموی با اسلام علوی آغاز شد و تا زمان ما تقابل باطل با حق درقالب اسلام آمریکائی با اسلام ناب محمدی (ص) ادامه دارد. برخی از این عقاید امروز مربوط به کسانیکه است که در تکاپوی تقابل با ولایت مطلقه فقیه در درون هستند و طرح براندازی نظام را با هزینه و پول های سعودی و آمریکائی از بیرون دنبال می کنند؛ اینان که برای ملت ایران شناخته شده هستند، چشم دیدن جمهوری اسلامی را ندارند.

حسینی در ادامه ضمن گرامیداشت لیالی قدر به ضیافت افطاری مسئولان به میزبانی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در هشداری به مسئولین تجربیات جمهوری اسلامی را برای اداره کردن درست کشور و مدیریت فرصت ها و تهدیدها ضروری دانستند که مهمترین آن وحدت ملی و اعتماد نکردن به آمریکا است.

مسئولین کشور از فضای انتخاباتی خارج شوند
وی تأکید کرد: مسئولین کشوری مخصوصاً رئیس جمهور باید از فضای فکری انتخاباتی خارج شوند و پیروزی ملت را به پیروزی طیف خاص معطوف نکنند و کشور را به سمت دو قطبی شدن هدایت نکنند، زیرا ملت ایران شرعاً خود را ملزم به عمل فرامین مقام معظم رهبری در جهت حمایت از دولت می دانند. سخنان و مواضع مسئولین وحدت آفرین باشد چرا که ایجاد دو دستگی در شرایطی که دشمن نا نجیب در اطراف ما کمین کرده کاری حرام و ضد انقلابی است.

خطیب جمعه ابرکوه ضمن تقدیر از لغو سند 2030 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: سند مذکور بنا داشت به صورت نرم و بی صدا در پروسه پانزده ساله، کشور پویا و انقلابی ایران را به بهانه توسعه پایدار و جهانی سازی زندگی شهروندی، تسلیم آداب و رسوم فرهنگ غربی نماید و استقلال فرهنگی کشور را مخدوش کرده،  به سیطره فرهنگی نظام سلطه در کشور انقلابی ایران دامن بزند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: جامعه فرهنگی، نخبگان، طلاب، دانشجویان و صاحبنظران متعهد مجازند «آتش به اختیار» عمل کنند که منظور از آن ایجاد هرج و مرج و عبور از چهارچوب قانون نیست؛ بلکه رعایت میثاق انسجام ملی با استفاده از استعداد حوزویان و دانشگاهیان و فرهنگیان قابل اعتماد می باشد.

اهمیت روز جهانی قدس امسال به دلیل شکست جنگ های نیابتی آمریکا و آل سعود در عراق و سوریه
حسینی اذعان کرد: جمعه آینده روز جهانی قدس است؛ روزی که مُبدع آن حضرت امام (ره) درجهت بسیج کردن جهان اسلام علیه غده سرطانی اسرائیل بود و همه ساله ملت های مسلمان باگرامیداشت این روز ناقوس مرگ اسرائیل را به صدا در می آورند. اهمیت این روز به دلیل شکست های میدانی جنگ های نیابتی درسوریه وعراق و تهدید حکام آل یهود سعودی و آمریکا مبنی بر ناامن کردن ایران، مضاعف می شود.

وی ضمن دعوت از مردم به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، اضافه کرد: امت جهانی اسلام خواب های آشفته اردوگاه استکبار و حکام سر سپرده عرب را جهت ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل و اجرائی کردن طرح اسلام، شیعه و ایران هراسی بجای اسرائیل هراسی را به هم خواهند زد و با خروش یکپارچه خود به شیطان بزرگ و هم پیمانانش بویژه فتنه گرانی که درسال 88 شعار نه غزه  نه لبنان سر دادند اعلام می کنند که ملت  و رهبری ایران زنده است و به هیچ وجه اجازه شرارت به این بد خواهان را نمی دهند.

امام جمعه ابرکوه در خاتمه 31 خرداد ماه سالروز شهادت سردار رشید اسلام دکتر مصطفی چمران و همچنین 27 خرداد سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی را گرامی داشت.

انتهای پیام/م.ف

 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد