Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره تبلیغات ابرکوه عنوان کرد

نقش ویژه امام باقر(ع)، در اثبات مکتب تشیع


رئیس اداره تبلیغات ابرکوه گفت: امام باقر (ع) در اثبات مکتب تشیع نقش بسیار ویژه ای داشتند.

حجت‌الاسلام کاظم دشت آبادی رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در گفتگو با سرو ابرکوه و با تسلیت فرارسیدن سال روز شهادت امام باقر(ع)، اظهار کرد: اوج تفکر اهل بیت(ع) و اندیشه تشیع در زمان امام باقر(ع) شکل گرفت، کتب فقهی شیعیان سرشار از احادیث امام باقر (ع) است و بیشترین حجم روایات مورد استفاده فقهای شیعه، روایاتی از امام باقر(ع) و فرزند ایشان امام صادق(ع) است.

حجت‌الاسلام دشت آبادی افزود: دوران امامت امام باقر(ع) زمان مکاتب مختلف کلامی بوده و فرق مختلف اهل سنت در آن زمان آرای مختلفی را مطرح می‌کردند و امام باقر(ع) به‌عنوان نماینده مکتب اهل بیت(ع) نظرات خویش را ارائه می‌دادند.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام باقر(ع) حوزه‌های درسی ایجاد کردند و در راستای نشر مکتب اهل بیت (ع) به مناظره و مکاتبه پرداختند و به رهبران فکری زمان خویش تاکید کردند که از روش برهان و استدلال برای اثبات شیعه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: نقش امام باقر(ع) در تثبیت تشیع بسیار پررنگ بود و این موضوع سبب شد تا مکتب تشیع با نام ایشان و امام صادق (ع) شناخته شود یعنی هنگامی که گفته می‌شود شیعه جعفری اشاره به امام صادق(ع) فرزند امام باقر(ع) است که علوم دینی را نزد پدر خویش فرا گرفتند که نشان دهنده نقش علمی و فکری امام باقر(ع) در عصر خویش است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد