Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جوکار درمصاحبه تفصیلی با یزد رسا:

نقطه قوت مجلس نهم، روحیه ضد استکباری و تصویب قوانین راهگشا بود/در مجلس دهم رویکردهای سنتی پاسخگو نیست


نماینده مردم یزد و اشکذر ایجاد اشتغال را از اولویت های مجلس دهم بیان کرد و افزود: زمینه های اشتغال را مجلس می تواند از طریق قانونگذاری و تدوین برنامه خوب و مناسب در کشور ایجاد کند چراکه امروز مشکلاتی که جوانان تحصیل کرده کشور دارند این است که فاقد شغل هستند.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد صالح جوکار در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا، با بیان اینکه مجلس نهم مجلسی اصولگرا بود اما برخی اوقات مواضع اصولگرایی از خود نشان نمی داد اظهار کرد: این مجلس در دولت گذشته نقطه تقابل با دولت بود و این می توانست خسارت هایی به کشور وارد کند.
نماینده مردم یزد و اشکذر افزود: من اعتقاد دارم همگرایی بین دولت و مجلس با حفظ وظایف و تکالیفی که دارند کار را بهتر جلوه می دهد چراکه اگر تقابلی باشد در کار مردم و کشور مشکل ایجاد می شود.

 

نقطه تقابلی با دولت آفت مجلس نهم بود/اختلاف در مجلس آینده را با حرکت در چارچوب باید خنثی کرد


وی ادامه داد: مجلس نباید تبعیت کامل از دولت داشته باشد در عین حالی که این دو نباید در نقطه تقابلی باشند و یکدیگر را تضعیف کنند.
جوکار با بیان اینکه اگر مجلس و دولت حالت تقابلی پیدا کنند کار هیچکدام به درستی جلو نمی رود تصریح کرد: باید با حفظ جایگاه هر کدام وظایف و تکلیف خود را انجام دهد و در راستای سیاستگزاری ها و تدابیر کلانی که کشور و نظام در پیشرو دارد و مقام معظم رهبری ابلاغ می کنند حرکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در مجلس آینده هم اگر در چارچوب عمل شود اختلافی وجود ندارد اما اگر نمایندگان بخواهند خارج از ضوابط حرکت کنند مطمئناً احتلافات تشدید شده و نمود پیدا می کند.
جوکار با بیان اینکه بهترین ملاک و شاخص برای سنجش بهترین رفتار، عملکردو گفتار هر نماینده، فرمایشات مقام معظم رهبری است اذعان داشت: این موضوع برای دولت و مجلس راهگشا است چراکه با پیروی از رهبر معظم انقلاباهداف و آمال‌های هر طیف مشخص می شود.

 

روحیه ضد استکباری و تصویب قوانین راهگشا؛ نقطه قوت مجلس نهم 


وی در خصوص در خصوص عملکرد مثبت مجلس نهم خاطر نشان کرد: بنا به صحبت‌های مقام معظم رهبری نقطه قوت مجلس نهم روحیه ضد استکباری و مواضع استکباری آن بود که براساس منافع ملی کشور بنا شده است به طوری که مجلس نهم هر زمان که منافع ملی در خطر افتاد موضع مقتدرانه خود را مشخص کرد.
نماینده یزد و اشکذر تصویب قوانین راهگشا در مجلس نهم را از نقاط مثبت دیگر این مجلس عنوان کرد و گفت: برای مثال قانون رفع موانع تولید که راهگشای بخش تولید و صنعت داخلی بود و موانع و گره ها و مشکلاتی که بخش صنعتی داشت را رفع کرد اگر چه همه آیین نامه های آن تنظیم نشد اما نفس قانون برای برخی صنایع که بن بست رسیده بودند راهگشا بود.
وی افزود: در این قوانین وظایف دولت روشن شد و وظایف دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی کاملا شفا است و امیدواریم در مجلس آینده یک تحول جدی در اجرای کامل این قانون شاهد باشیم.
جوکار با بیان اینکه مجلس محل تضارب آرا و اندیشه ها است ابراز کرد: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس براساس قانون اساسی این حق را دارند که بتوانند آزادانه خواسته ها و مطالبشان را بیان کنند این مزیتی است که آنها بتوانند از حقوق ومردم دفاع کنند.
رئیس مجمع نمایندگان یزد عنوان کرد: مصوبات مجلس مبتنی بر آرای نمایندگان است و تحمیلی نیست، هرچند در فضای مجلس می تواند تاثیرگذاری کرد و از طریق لابی های مختلفی هم در کمیسیون ها و هم در صحن مجلس اتفاقات شیرین و گوارا  و یا ناگوار را رقم زد.

 اصلاح برخی احکام برنامه پنجم امتیاز برجسته مجلس نهم 


وی با اشاره به اصلاح برخی از احکام برنامه پنجم در مجلس نهم گفت:  سعی شد تا با این اصلاحات اگر این احکام منطبق بر منافع مردم نیست و حقوق مردم را تضمنی نمی کند حداقل بتواند به گونه ای باشد که حقوق مردم را بیشتر حمایت کند و پاسداری کند.
جوکار با اشاره به فعالیت فراکسیون ها در مجلس گفت: در مجلس یک سری تصمیمات سیاسی یا مواضعی که مبتنی بر سیاست گرفته می شود و در حوزهای مختلف مجلس تاثیر گذاری دارد که در آن فراکسیون ها نقش مؤثری دارند.
نماینده یزد و اشکذر ادامه داد: فراکسیون های صنفی دیگری هم بر محیط مجلس تاثیر گذار هستند مانند فراکسیون فرهنگیان، فراکسیون کارگر، رفاکسیون های تعاون، مدیریت شهری ، حمایت از قربانیان تروریست که این فراکسیون ها اگر از آن جهت که کار کارشناسی انجام دهند و بر محیط آن موضوع تاثیر گذار باشند تا به پشتوانه قانون بتوانند اقداماتی را انجام دهند. 

 انتظار از مجلس دهم، مجلسی کارآمد و جامع نگر است


جوکار با بیان اینکه همه انتظار دارند مجلس دهم مجلسی در همه زمینه ها کارآمد و جامع نگر باشد گفت: دغدغه مسئولان هم همین است مانند بحث خروج از رکود که موضوع اساسی در این کشور است.
وی افزود: مجلس دهم دغدغه معیشت مردم را هم داشته باشد تا با یک رونق اقتصادی بتواند تخصیص های لازم  در اولویت اقتصاد داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد:همین انتظار هم از دولت می رود و بایستی در بخش اقتصاد تیم اقتصادی را تیمی هماهنگ، قوی و کارآمد ایجاد کند و مجلس هم در این موضوع بایستی کمیسیون کارشناسی شده و متخصص داشته باشد که در این امربه صورت مشترک به آن بپردازند تا بتوانند این مانعی که در پیش رو است را رفع کنند.

رویکردهای سنتی در مجلس دهم دیگر پاسخگو نیست


جوکار با بین اینکه باید رویکردها و نگاه ها متفاوت در مجلس ارائه کرد گفت: نگاه ها و رویکردهای سنتی دیگر پاسخگو نیست و با توجه به شرایط خاص اقتصادی، باید در مسائل مرتبط ساز و کارهای جدیدی تعریف کرد و همه مدیریت متفاوت برای دولت تیم اقتصادی جوان تر و پایکارتر داشته باشد.

تحقق اقتصاد مقاومتی؛ نیازمند اعتمادسازی


نماینده مردم یزد و اشکذر با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی اعتمادساز لازم است ابراز کرد: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی مردم محور کردن آن است و تا مردم اعتماد نکنند سرمایه های خود را پای کار نمی آورند.
وی با اشاره به بیش از 850 میلیارد نقدینگی در کشور آن را خطرناک عنوان کرد و افزود: اعتمادسازی مهم است اگر بخواهند نقدینگی موجود در بازار در عرصه تولید بیاورند باید اعتماد را در این موضوع که پولشان حفظ می شود بالا برد.

 

مجلس دهم باید در اشتغال و مبارزه با فساد پیشگام باشد


جوکار مبارزه با فساد را از نکته های مهم عنوان کرد که مجلس دهم باید در پیشگام باشد و نظارت بر اجرای قوانین را جدی بگیرد چراکه  دور زدن قانون و فرار از قانون موجب فساد می شود و مجلس اگر بخش نظارتی خود را بیشتر فعال کند شاهد فساد نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه مجلس، نماینده ملت و مظهر اراده ملت است گفت: مجلس باید حافظ منافع و حقوق مردم باشد و چنین مجلسی پویا و تحول ساز در همه زمینه ها است تا بتواند با یک هیئت رئیسه منسجم و کارآمد در کمیسیون های تخصصی مسائل حقوقی مردم را به خوبی دنبال کند.
نماینده مردم یزد و اشکذر اولویت بعدی مجلس را ایجاد اشتغال بیان کرد و افزود: زمینه های اشتغال را مجلس می تواند از طریق قانونگذاری و تدوین برنامه خوب و مناسب در کشور ایجاد کند  چراکه امروز مشکلاتی که جوانان تحصیل کرده کشور دارند این است که فاقد شغل هستند.
بیکاری نه تنهابرای خانواده ها آزار دهنده است بلکه برای خود مسئول هم گران تمام می شود و جامعه را دچار ضعف و سستی می کند و لذا مجلس باید بیشتر در بحث اشتغال متناسب با تحصیلات جوانان ورود پیدا کند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد