Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

نمایشگاه عکس «نمای محرم» ابرکوه، حاصل نگاه دقیق عکاسان به آیین‌ها است


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، گفت : نمایشگاه عکس «نمای محرم» در ابرکوه، حاصل نگاه دقیق و ظریف عکاسان شهرستان به آیین‌های غنی و اصیل و آسیب‌ندیده ابرکوه، است.

مجید جوادیان‌زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در حاشیه افتتاحیه نخستین نمایشگاه عکس «نمای محرم» در ابرکوه، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : این نمایشگاه حاصل نگاه دقیق و ظریف عکاسان شهرستان بود، که توانسته‌اند این آیین‌های غنی و اصیل و آسیب‌ندیده ابرکوه را به تصویر بکشند و از زاویه‌های بسیار هنرمندانه، خاص و ناب، به آن نزدیک شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ادامه داد : درواقع وظیفه هنرمند این است که ابعاد نادیده و ناشناخته سوژه‌ها که از فرط تکرار دیده نمی‌شوند را ببیند و به دیگران نشان دهد.

وی تصریح کرد : مکان تاریخی نمایشگاه بقعه سیدون علی نقیا مربوط به سده به سده ۶ تا ۸ ه.ق، با موضوع آن تناسب داشت، چون در فضایی از بافت تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، برپاشده بود و این امر همکاری بین دستگاه‌های شهرستان را می‌رساند، که باید رخ دهد تا فرهنگ را دوباره به شهر بازگردانند.

جوادیان‌زاده تأکید کرد : چراکه شهرسازی مدرن امروز منهای فرهنگ است، اینکه معماری، هنر و فرهنگ درهم‌آمیخته است، صرفاً با حضور هنرمندان و مسئولین در کنار هم در قالب برگزاری چنین برنامه‌هایی میسر خواهد شد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد