Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

راهی که بوی مرگ می دهد

وقتی آقای وزیر «جاده مرگ تفت -ابرکوه» را افتتاح می کند!


آخوندی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته از محور تفت_ابرکوه به صورت رسمی بهره برداری کرد، محوری که امروز به خاطر حوادث و تلفات متعددش به جاده مرگ شهرستان تفت معروف و شناخته می شود.

به گزارش سرو ابرکوه؛ به نقل از صبح تفت، یزد به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص دارای بیشترین حجم جاده ها در کشور است این استان با نزدیک به 11 هزار کیلومتر حدود 6 درصد از شبکه راه‌های کشور را در خود جای داده و راه‌های ان نه تنها از پرترددترین جاده‌های کشور به شمار می‌روند بلکه به دلیل برخورداری از موقعیت خاص جغرافیای، چهار سوی کشور را به یکدیگر متصل کرده است و از این‌رو . اداره کل راه و ترابری استان یزد وسیع‌ترین شبکه راه را در حوزه استحفاظی خود دارد.

محور کوهستانی تفت به ابرکوه یا همان گردنه تخته سنگ(بیدستان) تفت که دو سالی از بهره برداری باند رفت آن می گذرد، هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت کامل و دو طرفه به شکل رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

گردنه معروف به تخته سنگ(بیدستان) شهرستان تفت در کیلومتر 64و 65 محور یزد-شیزار یکی از گردنه‌های حادثه‌خیز استان یزد است و روزانه تردد و رفت و آمدهای بسیاری در این محور انجام می‌شود و متاسفانه سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان را به کام مرگ می‌کشاند.

این گردنه که مدتی بیش نیست از احداث آن می گذرد اما تا بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان تفت در هفت تصادف رخ داده در این محور 13 نفر فوت کرده و 5 نفر نیز مجروح شده‌اند. مقایسه آمار تصادفات این گردنه نشان می دهد که تصادفات و حوادث در این منطقه افزایش چشمگیری داشته است به گونه ای که تنها در یک تصادف 8 نفر کشته داشته است.

این گردنه با شیب تند و طول زیاد در محلی واقع شده است که اطراف آن نیز پرتگاه‌هایی خطرناک وجود دارد؛ در این گردنه خطرناک که نیازمند رفع نقطه حادثه‌خیز است اگر کوچک‌‌ترین لغزش بر خودرویی بر اثر بی‌احتیاطی وارد شود به ته دره سقوط می‌کند یا با کوه های مجاور خود برخورد می کند.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته از این محور به صورت رسمی بهره برداری کرد، محوری که امروز به خاطر حوادث و تلفات متعددش به جاده مرگ شهرستان تفت معروف و شناخته می شود.

اما جدای از اینکه در دولت های قبل برای افتتاح چنین پروژه هایی بالاترین مقامی که حضور می یافت فرماندار بود، باید این سئوالات را از وزیر راه و شهرسازی پرسید که آیا می دانید چه جاده ای را به طور رسمی افتتاح کردید؟

آیا می دانید محور برگشت جاده ای که طی شش ماه بیش از 20 کشته و زخمی به جا گذاشته است به دست حضرتعالی مورد بهره برداری قرار گرفت؟

آیا اگر خدای ناکرده حادثه جدیدی در این جاده رخ داد بازهم بهانه ای همانند بیمه بودن برای آن می تراشید یا مسئولیت عواقب را برعهده می گیرید؟

امیدواریم جناب وزیر از آمار تصادفات و کشته های این مسیر خبر نداشته و این محور را افتتاح کردند که اگر خبر داشته و بازهم بی تفاوت به جان و مال مردم فقط آلبوم عکس کاری خود را پر کردید باید به خیلی چیزها شک کرد.

انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد