Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی؛

پروژه های نیمه تمام کشاورزی و دامداری ابرکوه، نیازمند اعتبار لازم است


نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها، طی نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی؛ خواستار تامین اعتبار لازم جهت تکمیل پروژ های نیمه تمام کشاورزی و دامداری در ابرکوه شد.

به گزارش سرو ابرکوه، رضا ربانی، نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها، در اجلاس شورای عالی استان ها و در ملاقات با حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران منطقه را طی نامه ای به اطلاع ایشان رساند و خواستار پیگیری  و رفع این مشکلات شد.

وی در این نامه اهم مشکلات کشاورزی و دامپروری شهرستان ابرکوه را به شرح ذیل اعلام داشت:

شهرستان ابرکوه یکی از مناطق شاخص در تولیدات کشاورزی و دامپروری است با بیش از 7000 بهره بردار و سهم 35 درصدی در اشتغال یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری استان محسوب می گردد و 700 حلقه چاه کشاورزی و 13 رشته قنات تامین کننده آب کشاورزی این منطقه می باشند، داشتن رتبه های برتر در تولیدات محصولاتی همچون زردآلو، پسته، گندم، بسیاری از میوه جات و سبزیجات نفش مهمی ایفا می کند که متاسفانه در سالهای اخیر عواملی از قبیل است خشکسالی های اخیر، کمبود اعتبارات و گرانی نهاده های کشاورزی، کشاورزان منطقه با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

ربانی در ادامه این نامه جهت برطرف شدن مشکلات مطرح شده، پیشنهاداتی را مطرح نمود که بدین شرح است:

1- تکمیل پروژه خط انتقال آب کاسه روز به روستاهای شرق ابرکوه که بیشترین خسارات را در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی ها متحمل شده اند. این پروژه دارای خط انتقال به طول 13 کیلومتر بوده که در حال حاضر یازده کیلومتر آن اجرا شده و برای تکمیل آن (احداث ایستگاه پمپاژ، احداث استخر، انتقال برق، تکمیل لوله گذاری) نیاز به اعتباری حدود 30 میلیارد ریال دارد.

2- تامین اعتبار جهت احیاء و مرمت قنوات شهرستان که بیش از 2000 خانوار از این قنوات امرار معاش می کند به مبلغ 25 میلیارد ریال.

3- افزایش تامین اعتبارات بلا عوض جهت اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار (سهم دولت) از 50 درصد به 80 درصد برای مناطق محروم.

4- متاسفانه امورزمین در حال حاضر توسط چندین سازمان مدیریت می شود که این امر موجب موازی کاری و یا سوء استفاده افراد متخلف گردیده است. وجود یک متولی در امور زمین موجب کاهش تخلفات و تسهیل در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی خواهد بود. پیشنهاد می شود با تجمیع سازمان های مربوطه مدیریت آن به سازمان محول گردد.

5- در حال حاضر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در کل کشور یکسان بوده و نیاز به اصلاح قوانین اراضی با توجه به شرایط هر منطقه، شهرستان و استان می باشد. پیشنهاد می گردد قانون حفظ کاربری اراضی برای هر استان و طبق شرایط و ضرورت های آن استان اصلاح گردد.

6- اصلاحات اراضی در شهرستان ابرکوه بر اساس آب صورت گرفته و در اسناد صادره میزان سهم آب را لحاظ نموده است و پلاک های اراضی تحت تصرف زارعین و اکثر مزارع در اسناد قید نشده است، لذا لازم است وضعیت اراضی توسط مراجع ذیربط تعیین و تکلیف گردد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ابرکوه، لازم به ذکر است که رونوشتی از این نامه به چمران، رییس شورای عالی استان ها، صباغیان نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی، میرمحمدی استاندار یزد، سجادیان مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد و غیب الهی رییس جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه جهت اطلاع و پیگیری ارسال گردیده است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد