Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

از دیدگاه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

چرا امام رضا (ع) ابرکوه را منزلگاه خود قرار دادند؟


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر خود به ابرکوه، که در سال گذشته انجام شد؛ علت اقامت امام رضا (ع) در این شهرستان را تببین کرد.

به گزراش سرو ابرکوه، روز 17 آبان؛ سالروز ورود حضرت امام رضا (ع) در سال ۱۹۵ هجری شمسی به ابرکوه، با تایید سازمان پژوهش های آستان قدس رضوی به نام «روز ابرکوه» در شورای فرهنگ عمومی استان به ثبت رسیده است.


از آن تاریخ تا کنون همه ساله، به همین مناسبت مردم ابرکوه با راه اندازی کاروان نمادین ورود ثامن الحجج به این شهرستان، مراسم گرامیداشتی در مسجد بیرون منزلگاه این امام همام برگزار می کنند. سال گذشته این مراسم با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.


رضایی در آن مراسم با اشاره ورود امام رضا(ع) به ابرکوه که یکی ار افتخارات این شهرستان می باشد، اظهار داشت: حضرت در سفر خود از مدینه به مرو، در بسیاری از نقاط توقف داشته اند. ولی تنها برخی از این مکان ها ثبت شده که یکی از آنها شهرستان ابرکوه می باشد.


وی تاکید کرد: سفر این امام بزرگوار یک راهپیمایی و سفر معمولی نبود، بلکه یک نهضت و انقلاب بود. چرا که امام در این مسیر با بسیاری از افراد ملاقات و گفتگو می کردند.


رضایی تصریح کرد: این مسئله که چرا اما رضا (ع) در بین مسیر حرکت خود، ابرکوه را انتخاب کرده و در مسجد بیرون منزل گرفتند، دو علت دارد. یکی وجود امنیت و دیگری علاقه ایشان به این منطقه که گویای ارادت مردم ابرکوه به امامت و ولایت می باشد.


در پایان گفت: تلاش شما مردم ابرکوه در گرامیداشت روز ابرکوه و سالروز ورود امام رضا (ع)، نشانه عشق و علاقه شما برای پیمودن راه آن امام، می باشد.

 

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد