Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با هدف ترویج و حفظ سنت های مردم ابرکوه؛

کتاب «نکته های کلامی در شهرستان ابرکوه» منتشر شد


کتاب «نکته های کلامی در شهرستان ابرکوه» به همت پژوهشگر و محقق ابرکوهی به چاپ رسید.

به گزارش سرو ابرکوه، کتاب «نکته های کلامی در شهرستان ابرکوه» به همت رضا ربانی محقق و پژوهشگر ابرکوهی منتشر شد.

رضا ربانی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: این کتاب که دومین اثر من است، با هدف ترویج و حفظ فرهنگ های مردم شهرستان پس از تلاش 6 ماه به چاپ رسید.

وی در معرفی بخش های کتاب گفت: بیش از هفت هزار ضرب المثل، کنایه، تشبیه و آرایه های ادبی، به صورت حروف الفبا ویرایش شده است. در مقدمه آن مختصری از خصوصیات کتاب و معرفی شهرستان کهن ابرکوه بیان شده است. در پایان مبحث هر حرف نیز یکی از آثار تاریخی و مذهبی شهرستان چاپ شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه و شورای عالی استان ها اضافه کرد: از خصوصیات بارز این کتاب «نکته های کلامی در شهرستان ابرکوه» این است که در 324 صفحه آرایی شده است و هر ضرب المثل و نکته ادبی همراه با معنی و تفسیر آن، به صورت جداگانه نوشته شده است.

ربانی خاطر نشان کرد: اولین کتابم «خورشید دهم در ابرکوه» بود، که با موضوع خلاصه ای از زندگینامه امام رضا (ع)، معرفی منزلگاه ایشان در ابرکوه و چگونگی تعیین سالروز ورودشان به آن و همچنین نمونه درخواست های انجام شده از مسئولین در جهت توجه بیشتر به مسجد بیرون، تألیف شد.

وی در پایان گفت: علاقه مندان می توانند جهت تهیه کتاب «نکته های کلامی در شهرستان ابرکوه» به کتابفروشی های شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 3.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد