Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس مسائل بهداشتی ابرکوه مطرح کرد

کسب مهارت «تاب آوری»، مهمترین فرایندهای ارتقاء سلامت اجتماعی افراد


کارشناس مرکز بهداشت ابرکوه گفت: بحث تاب آوری یکی از اهداف ارتقای سلامت و جزء عوامل محافظ محسوب می شود و افراد تاب آور؛ افزون بر زنده ماندن توانايي موفق شدن را نيز دارند.

به گزارش سرو ابرکوه، یکی از اهداف کمیته امداد حضرت امام(ره) علاوه بر تامین امنیت مالی مددجویان، تقویت روحیه کنترل هیجانات، مثبت اندیشی، توکل و تاب آوری و راه های حفظ عفاف و حجاب است تا از افسردگی دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج مددجو جلوگیری شود.

با همین هدف کارگاه کنترل هیجانات، مثبت اندیشی، توکل و تاب آوری و راه های حفظ عفاف و حجاب در مدرسه خانواده شهید چمران کمیته امداد ابرکوه برگزار شد.

فلاح زاده کارشناس مرکز بهداشت ابرکوه که به عنوان مربی در این کارگاه حضور داشت، به بررسی هیجانات شدید و غیر قابل كنترل در زندگی مردم پرداخت و تاکید کرد: در چنین مواقعی، شخص باید بتواند با شناخت خود متوجه شود که در این لحظات چگونه می توان این هیجانات را تحت كنترل درآورد و از مهمترین راه های این کنترل، نَفَس عمیق، ارتباط با افراد دلسوز و مجرب، و مشاوران است.

این کارشناس افزود: بحث توکل و تاب‌آوری، یک فرآیند، توانایی، یا پیامد سازگاری موفقیت‌آمیز با شرایط  تهدیدکننده، است و تاب آوری یکی از اهداف ارتقای سلامت و جزء عوامل محافظ محسوب می شود و افرادي كه تاب آور هستند افزون بر زنده ماندن توانايي موفق شدن را نيز دارند.

گفتنی است در این کارگاه  2 ساعته، تعداد 20 نفر از دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج مددجو  حضور داشتند و پرسش و پاسخ و مشاوره فردی نیز در پایان صورت گرفت.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد