Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

حوادث یزد؛

کشف 15 هزار ليتر سوخت قاچاق در يزد/کشف 144 کيلو ترياک در بار پرتقال


رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان، گفت: ماموران ايستگاه بازرسي شهيدمدني در بازرسي از يکدستگاه کاميون «بنز» 144 کيلو ترياک را کشف کردند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل ازپایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان میبد، گفت: با توجه به سرقت های متعدد داخل خودرو در یکی از محلات این شهرستان دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ «سیدمحمدطاهر موسوی» با بیان اینکه نمامی سرقت ها به روش تخریب شیشه خودرو بود، افزود: ماموران پلیس ضمن گشت زنی در نقاط از پیش تعیین شده و حساس شهر با بازنگری آلبوم مجرمان سابقه دار ردپایی از این متهم به دست آوردند.
موسوی گفت: شب گذشته بود که خبر سرقت از داخل خودرو از طریق تلفن 110 به کلانتری مرکز مخابره شد و ماموران پلیس در محل حاضر شدند.
سرهنگ موسوی افزود: ماموران پلیس پس از حضور در محل سرقت بلافاصله گشت زنی در محدوده سرقت را نیز آغاز کرده و موفق به شناسایی و دستگیری یک متهم سابقه دار شدند.
وی، گفت: متهم در بازجویی های اداره پلیس لب به اعتراف گشود و به 7 فقره سرقت داخل خودرو به روش تخریب شیشه خودرو اعتراف و به محاکم قضایی، معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میبد در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن 110 به اطلاع پلیس، برسانند.


کشف 3 ميلياردي دام و کالاي قاچاق در يزد
رئيس پليس آگاهي استان از کشف سه ميليارد ريال انواع کالا و دام قاچاق در بازرسي از دو دستگاه تريلي توسط ماموران پليس اين استان خبر داد.
 
 سرهنگ «عليرضاخالقي» در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: روز گذشته ماموران پليس استان يزد هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي استان يزد، به يک دستگاه تريلي» ولوو» مشکوک و خودرو را براي بازرسي متوقف کردند.
وي، افزود: در بازرسي از اين تريلي، يک هزار و 800 قلم انواع کالاي قاچاق شامل؛ لوازم آرايشي و بهداشتي، پوشاک و... کشف و يک متهم نيز دستگير شد.
سرهنگ خالقي به عمليات ديگر ماموران پليس استان و توقيف يک دستگاه تريلي «اسکانيا» در محور «يزد-کرمان» اشاره کرد و گفت: ماموران پليس در بازرسي از اين تريلي، 10 نفر شتر قاچاق فاقد مجوز دامپزشکي را نيز کشف کردند.
رئيس پليس آگاهي استان يزد ارزش برآورد شده اين کالاها و دام قاچاق را سه ميليارد ريال بيان کرد و خاطرنشان کرد: متهمان اين کالاهاي قاچاق را از جنوب کشور بارگيري و قصد انتقال به تهران را داشتند که توسط ماموران پليس يزد دستگير و به مراجع قضائي، معرفي شدند. #


کشف 144 کيلو ترياک در بار پرتقال
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان، گفت: ماموران ايستگاه بازرسي شهيدمدني در بازرسي از يکدستگاه کاميون «بنز» 144 کيلو ترياک را کشف کردند.
 سرهنگ «محمدحسين ستوده نيا» در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر، افزود: ماموران ايستگاه بازرسي شهيدمدني در بازرسي از يکدستگاه کاميون «بنز» که با محموله «پرتقال» از «کرمان» عازم «البرز» بود 144 کيلو ترياک را کشف کردند.
سرهنگ ستوده¬نيا يادآور شد: ماموران پليس در اين خصوص يک متهم را دستگير و به همراه پرونده قضايي به دادسرا معرفي کردند.


هشدار پليس فتا يزد در خصوص کلاهبرداري به روش «فيشينگ»
رئيس پليس فتا استان در خصوص سوء استفاده افراد سودجو و کلاهبرداري به روش «فيشينگ» به شهروندان هشدار داد.
 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ «حسين رضايي» با تشريح شيوه و شگرد هاي استفاده شده در کلاهبرداري نوين، افزود: در کلاهبرداري هاي نوين، مجرمان با راه¬اندازي سايت¬هاي اينترنتي با مضاميني نظير همسريابي، دوست يابي، فروش شارژ تلفن همراه، فيلم و... کاربران فضاي مجازي را براي فعاليت در اين سايت ها، تشويق و ترغيب مي کنند.
 وي، افزود: در اين روش که «فيشينگ» نام دارد براي استفاده از خدمات و امتيازات سايت اينترنتي به کاربران پيشنهاد مي شود مبلغي را از طريق درگاه پرداخت الکترونيکي که معمولاً جعلي است، پرداخت کنند.
سرهنگ رضايي ادامه داد: بنابراين کاربران، فريب خورده و با وارد کردن اطلاعات مهم بانکي خود در صفحاتي که شبيه صفحه درگاه پرداخت الکترونيکي بانک¬ها است، زمينه سوء استفاده از حساب هاي بانکي خود را فراهم مي کنند.
رضايي افزود: روش ديگري که مجرمان سايبر در کلاهبرداري¬هاي نوين براي سرقت اطلاعات مهم بانکي و محتواهاي شخصي، خصوصي و خانوادگي کاربران به کار مي برند، ارسال ايميل¬هاي آلوده و ترغيب و تشويق کاربران براي کليک کردن بر روي لينک¬هاي آلوده حاوي بدافزار با هدف اخاذي و سوء استفاده هاي غيراخلاقي از شهروندان در فضاي مجازي است.
وي، به کاربران فضاي مجازي، توصيه کرد: با جدي گرفتن اصل نسبي بودن امنيت در فضاي مجازي، اعتماد نکردن به غريبه هاي آنلاين، به اشتراک نگذاشتن محتواي شخصي در شبکه¬هاي اجتماعي، دقت در وارد کردن نشاني درگاه¬هاي پرداخت الکترونيکي بانک¬ها و توجه به پروتکل امن HTTPS ، از بروز چنين کلاهبرداري¬هايي پيشگيري کرده و ضريب امنيت خود را در فضاي مجازي افزايش دهند.
رئيس پليس فتا استان يزد در خاتمه از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان¬هاي موبايلي، موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا شماره تلفن 2183712 و 2183749 گزارش کنند.

دستگيري قاچاقچي با 845 گرم بلع و انباري در اردکان
فرمانده انتظامي شهرستان اردکان، گفت: ماموران ايستگاه بازرسي «ساغند» در بازرسي از يک مسافر اتوبوس، 845 گرم ترياک را به صورت جاساز بلع و انباري، کشف کردند.
سرهنگ «سيدرضاصادقيان» در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان کرد: روز گذشته ماموران ايستگاه بازرسي «ساغند» هنگام کنترل خودروهاي محورهاي مواصلاتي استان يزد، به يک مسافر 39 ساله اتوبوس مسير «زاهدان-تهران» مشکوک شده و وي را مورد بازرسي قرار دادند.
سيدرضاصادقيان گفت: ماموران پليس در بازرسي از اين مسافر، 845 گرم ترياک را به صورت جاساز بلع و انباري از معده وي کشف کردند.
سرهنگ صادقيان تصريح کرد: قاچاقچي دستگير شده به دادسرا معرفي شد.

کشف 15 هزار ليتر سوخت قاچاق در يزد
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان از کشف 15 هزار ليتر سوخت قاچاق توسط ماموران پليس اين استان خبر داد.
سرهنگ «محمدرضامزيدي» در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پليس استان يزد روز گذشته در بازرسي از يک دستگاه نفتکش «ماک» 15 هزار ليتر نفت کوره قاچاق فاقد مجوز شرکت نفت را کشف کردند.
وي، ضمن اشاره به دستگيري يک متهم، افزود: متهم اين مواد سوختي را بدون مجوز مربوطه و به صورت قاچاق از «يزد» بارگيري و قصد انتقال به جنوب شرق کشور را داشت که توسط ماموران پليس شناسايي و خودروي وي توقيف شد.
سرهنگ مزيدي تصريح کرد: موادسوختي کشف شده تحويل شرکت نفت استان شد.


کاميونت ايسوزو با 328 کيلو ترياک و حشيش در يزد توقيف شد
فرمانده انتظامي استان از کشف 328 کيلو موادمخدر در بازرسي از يک دستگاه کاميون «ايسوزو» خبر داد.
  سردار «ايرج کاکاوند» در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر، گفت: روز گذشته ماموران ايستگاه بازرسي شهيد مدني اين استان هنگام انجام وظايف ذاتي به يک دستگاه کاميونت ايسوزو که با محموله خرما از» کرمان» عازم «تهران» بود مشکوک شده و خودرو را براي بازرسي به پارکينگ منتقل کردند.
وي گفت: ماموران پليس در بازرسي از اين کاميونت 151 کيلو ترياک و 177 کيلو حشيش را به صورت جاساز از داخل کارتن هاي خرما کشف کردند.
فرمانده انتظامي استان يزد ضمن اشاره به دستگيري يک متهم، خاطرنشان کرد: قاچاقچي، اين مواد را از کرمان بارگيري و پس از جاساز در محموله خرما قصد انتقال به پايتخت را داشت که توسط ماموران پليس يزد شناسايي ، دستگير و به دادسرا معرفي شد.

دستگيري سارق و کشف اموال سرقتي کمتر از 2 ساعت در بهاباد
فرمانده انتظامي شهرستان بهاباد از دستگيري سارق اماكن دولتي و کشف اموال سرقتي كمتر از دو ساعت خبر داد.
  به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ «مهدي رحيم زاده» در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي دريافت گزارشي مبني بر سرقت از انبار يکي از ادارات شهرستان بهاباد موضوع به صورت ويژه در دستور کار عوامل پليس قرار گرفت.
 وي، افزود: در تحقيقات اوليه مشخص شد كه سارق يا سارقان با استفاده از تاريكي شب و دور بودن انبار از محل نگهباني دست به اين سرقت زده و با سرقت تعداي اقلام از انبار، از محل متواري شدند.
وي، با بيان اينكه كشف سريع پرونده ها از جمله راه هاي مهم جلب رضايت شهروندان و درخشش عملکرد پليس در سطح جامعه است، افزود: بلافاصله با فعال كردن اكيپ گشت¬هاي انتظامي و بررسي مراكز جمع آوري ضايعات در شهرستان و استفاده از منابع و مخبرين اموال مسروقه کشف و سارق دستگير شد.
رحيم زاده ضمن اشاره به شناسايي سارق اين پرونده کمتر از دو ساعت و کشف اموال مسروقه در يكي از مراكز ضايعات فروشي شهرستان، تصريح كرد: اموال مسروقه به مالباخته تحويل داده شد.
فرمانده انتظامي شهرستان بهاباد در پايان از مردم خواست موارد مشكوك را به مرکز فوريت¬هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
 
اعتراف سارق به 17 فقره سرقت داخل خودرو در يزد
پليس شهرستان يزد سارق حرفه اي داخل خودرو را هنگام ارتکاب سرقت شناسايي و دستگير کرد؛ متهم به 17 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرده است.
 سرهنگ «منوچهرنصيري» در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: روز گذشته ماموران گشت انتظامي هنگام گشت زني در يکي از خيابان ها، فرد سارقي را هنگام ارتکاب سرقت داخل خودرو دستگير کردند.
وي، افزود: با توجه به مقاومت بسيار زياد متهم، ماموران پليس در اقتدار کامل وي را به کلانتري منتقل و بازجويي هاي فني و پليسي را آغاز کردند.
نصيري گفت: متهم در بازجويي هاي اداره پليس لب به اعتراف گشود و به 17 فقره سرقت داخل خودرو و فروش اموال مسروقه به يک مالخر در حاشيه شهر يزد اعتراف کرد.
سرهنگ نصيري ادامه داد: ماموران پليس پس از هماهنگي با مقامات قضايي، مالخر را شناسايي و دستگير و به همراه سارق به دادسرا معرفي کردند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: از شايع¬ترين علل و عوامل سرقت داخل خودرو، ضعيف بودن سيستم ايمني خودرو ها مي باشد که سارقان بدون هيچگونه زحمت و ممانعتي اقدام به باز کردن درب خودرو مي نمايند.
انتهای پایام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد