Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه:

کمبود آب! بزرگ ترین تهدید در ابرکوه/ استقرار صنعت در شهرستان نیازمند سیاست گذاری مشخص


رئیس آموزشکده فنی شریف ابرکوه گفت: در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید به مساله آب که بزرگ ترین تهدید در شهرستان است توجه شود، هر اقدام اساسی در شهرستان باید بر مبنای مساله آب صورت گیرد.

 جمشید مشتاقیان رئیس آموزشکده فنی شریف ابرکوه، در گفتگو با سرو ابرکوه با اشاره به محدودیت های شهرستان در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بزرگ ترین تهدید در شهرستان ابرکوه، مساله آب است. متاسفانه تعداد قنات فعال در ابرکوه کمتر از انگشتان دست است، مساله آب امروز یک تهدید محسوب می شود و هر اقدام اساسی در شهرستان باید بر مبنای مساله آب صورت گیرد.

این مقام مسئول متذکر شد: در زمینه کشاورزی روش های سنتی آبیاری تهدید است، روش ها باید به سرعت مدن شود تا بتوانیم به صورت قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

مشتاقیان افزود: عدم سیاست گذاری مشخص در زمینه استقرار صنعت تهدید بعدی شهرستان است، ما حضور سرمایه گذاران فراوانی را در شهرستان داریم اما متاسفانه سیاست مشخص در زمینه جهت دهی به این سرمایه گذاران را نداریم که مسئولین باید به این مهم توجه کنند. باید به سرمایه دار بها داده شود و این از طریق برنامه ریزی دقیق و دانش عمومی صحیح است.

رئیس آموزشکده فنی شریف ابرکوه مهاجرت قشر تحصیل کرده از شهرستان را خطری بزرگ برای شهرستان قلمداد کرد و بیان داشت: ما در راستای استفاده از دانش عمومی اقتصادی باید برای قشر تحصیلکرده بومی کار تعریف کنیم تا در شهر مانده و علم خود را در جهت تعالی شهر استفاده کنند.

وی پایین بودن سرمایه گذار بومی را محدودیت دیگر شهرستان برشمرد و گفت: باید قبول کنیم که مردم ما علاقه زیادی به انجام فعالیت ها به صورت انفرادی دارند و باید در زمینه تغییر این رویه فرهنگ سازی شود.اگر کار مشارکتی بومی در شهرستان فرهنگ سازی شود بسیاری از ثروت های انسانی و مالی جهت دهی و تامین خواهد شد.

مشتاقیان تشکیل اتاق فکر در فرمانداری بعنوان مرکز مدیریتی شهرستان که در دستور کار است را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جمع شدن مشاورین بومی متخصص با هدف به اجرا گذاشتن فعالیت ها و پروژه های علمی- تجربی از قدم های موثر است که باید این کار به سرعت صورت پذیرد و نباید مسئله فرهنگ اجتماعی مردم از نظر این متخصصین پنهان بماند. 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد