Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

تشییع پیکر «شهید زهرایی» دارالعباده؛

یزدی‌ها باز هم سنگ تمام گذاشتند +تصاویر


هر چند شهدا با سید الشهدا قرابت بیشتری دارند، اما نوای «یا زهرا (س)» سوز عجیب تری به دل ها می افکند. شاید این سوز عجیب به خاطر این بود که شهید 25 ساله مهمان مردمان دارالعباده در عملیات کربلای پنج و با رمز «یا زهرا (س)» به شهادت رسیده بود.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از عصر فرهنگ، راس ساعت 8 صبح پنج شنبه 24 اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت پیشوای هفتم شیعیان امام موسی کاظم(ع)، مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام مهمان دارالعباده با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد.

 

شهید زنده، سردار میرحسینی، فرمانده پادگان مرحوم آیت الله خاتمی در تمام مدت قرائت زیارت عاشورا در جوار قبور شهدای گمنام حسینیه امیرچخماق ایستاده بود.

 

سردار فتوحی، فرمانده سپاه استان تا قبل از ورود پیکر مطهر شهید گمنام وارد محوطه میدان نشد و ترجیح داد در ضلع شرقی میدان به استقبال شهید گمنام بایستد.

 

 

سرانجام انتظارها به سر آمد و شهید گمنام بر دستان مردم انقلابی یزد وارد حسینیه شد. ورود شهید و نوحه «شهید گمنام» با نوای سوزناک «مجتبی رمضانی»دست به دست هم داد و اشک تمامی حاضران را سرازیر کرد. وقتی شهید گمنام کنار هشت شهید مظلوم میدان امیرچخماق قرار گرفت غوغایی به پاشد. با بلند شدن صدای گریه و ناله تقریبا می شد مادران شهدا و مفقودین را شناسایی کرد، همان ها که چادر بر صورت کشیده و بلندتر و سوزناک تر از سایرین ضجه سر می دهند...

 

 

هر چند روز شهادت امام هفتم بود، هر چند شهدا با سید الشهدا قرابت بیشتری دارند، اما نوای «یا زهرا (س)» سوز عجیب تری به دل ها می افکند. شاید این سوز عجیب به خاطر این بود که شهید 25 ساله مهمان مردمان دارالعباده در عملیات کربلای پنج و با رمز «یا زهرا (س)» به شهادت رسیده بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد آیت اللهی امام جمعه موقت، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم مدرسی خطیب جمعه محمد آباد، دکتر جوکار نماینده یزد و اشکذر در مجلس، ابراهیمی مدیر کل بنیاد شهید، حجت الاسلام کوهستانی مدیر کل سازمان تبلیغات استان، حجت الاسلام و المسلمین شمس مدیر حوزه های علمیه استان، حجت الاسلام رحمانی معاون فرهنگی استاندار و دشتی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از جمله مسئولین حاضر در مراسم بودند. سرانجام «نماز شهید» به امامت حجت الاسلام و المسلمین مدرسی اقامه شد.

 

 

فرماندار یزد هم لحظاتی بعد از اقامه نماز به صفوف نمازگزاران پیوست. میرمحمدی استاندار یزد و طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار هم بعد از اتمام نماز به حاضرین پیوستند و دقایقی را در جمع تشییع کنندگان گذراندند.

 

 

اتمام نماز همان و آغاز عشق بازی مردم همان

 

محسن محمدی پناه مداح خوش ذوق و انقلابی استان با نوحه ای زیبا هم از غربت امام کاظم گفت و هم گریزی به فجایع جنایت آل سعود در یمن زد.

 

تشییع کنندگان همچنین در واکنش به خبر تصمیم اعدام رهبر شیعیان عربستان «شیخ نمر» و در محکومیت تجاوز ارتش آل سعود به یمن لحظاتی با شعار «مرگ بر آل سعود» انزجار خود از این اقدامات را ابراز کردند.

 

زمانی که انبوه جمعیت به نزدیکی بیمارستان فرخی رسید، به پیشنهاد لیدر مراسم مردم متدین و نوع دوست یزد جهت رفاه همشهریانی که در بیمارستان بستری بودند سکوت کرده و لحظاتی آیه شریفه «امن یجیب» را زمزمه کردند.

 

حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد، در پایان مراسم به ذکر مصیبت امام کاظم پرداخت. وی انتقادی هم از همراهی با استکبار و تلاش برای بزک کردن چهره دشمنان نظام و انقلاب در برخی همایش های برگزار شده در دانشگاه های استان کرد، که شعار «مرگ بر منافق» مردم را در پی داشت.

 

سرانجام شهید گمنام با بدرقه مردم دارالعباده در سپاه الغدیر استان به خاک سپرده شد.

 

 

ادامه تصاویر را اینجا ببینید

انتهای پیام/ع




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد