Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد:

۲۶ مدرسه در استان یزد افتتاح می‌شود/فرسودگی ۳۰ درصد مدارس یزد


مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد از افتتاح ۲۶ مدرسه در سال ۹۵ در استان یزد خبر داد و گفت: ۱۱ مورد از این مدارس امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، حمیدرضا محمدی صبح شنبه در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه ابوالفضل ۳ یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان یزد به لحاظ فرسودگی ۳۰ درصد مدارس، مهاجرت روستاییان به شهرها، مهاجرت هموطنان دیگر از سایر شهرها به یزد، ساخت و سازهای جدید و ... نیازمند فضاهای آموزشی جدید است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۸۰۰ کلاس درس استان یزد فرسوده است که از این میزان هزار و ۷۰۰ مورد مربوط به شهر یزد است ضمن اینکه در مناطق حاشیه شهر و پروژه های مسکن مهر نیاز شدید به احداث مدرسه وجود دارد.

محمدی ادامه داد: بر این اساس امسال احداث و بهره برداری از ۲۶ مدرسه در دستور کار قرار گرفته که تاکنون چهار مورد از این مدارس بهره برداری شده و ۱۱ مورد نیز امروز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مدارس ابوالفضل ۳ در صفائیه، حاج حسین دهقان و ابراهیمی در اشکذر، صاحب‌الزمان (عج) و شهید مبینی در میبد، دکتر صالحی در نجف آباد یزد و ... امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، افزود: ۱۱ مدرسه دیگر نیز تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش مهر، زنگ آغاز سال تحصیلی و آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ امروز به طور همزمان در مدارس استان یزد به طور نمادین در مدرسه تازه تاسیس ابوالفضل ۳ مهرآوران صفائیه نواخته می شود.

جمعیت دانش آموزی استان یزد امسال بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد