Skip to Content

Asset Publisher Asset Publisher

ID : 32465099
در گفتگو با کارآفرین موفق بافقی:

با راه‌اندازی 400 کارگاه در بافق می‌توانیم صنعت بافق را متحول و فشار را از روی متولیان برداریم/تصاویر


کارآفرین نمونه بافقی گفت: با راه‌اندازی 400 کارگاه در بافق می‌توانیم صنعت شهرستان را متحول و فشار را از روی متولیان برداریم.

در چند سال اخیر با شدت یافتن تحریم‌های یک‌جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران باهدف متوقف کردن برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، واژه‌ی جدید اقتصاد مقاومتی به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال‌وروز اقتصاد کشورمان موردبحث قرار گرفت.

مقام معظم رهبری تعریف جامع و کاملی از اقتصاد مقاومتی را فرمودند: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین‌کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده‌شان به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کنند و واژه ما می‌توانیم را در عمل ثابت کرده‌اند.

عبدالله رنجبر و رضا محمدی کارآفرینان خلاقی هستند که با تلاش، پشتکار و تکیه‌بر توانایی‌های خود و بدون دریافت هیچ‌گونه تسهیلاتی موفق به تأسیس شرکت سنگین صنعت بافق و تجهیز و راه‌اندازی کارگاه جهت ساخت انواع قطعات و تجهیزات صنعتی، معدنی و ریلی در شهرستان بافق شده‌اند.

فعالیت این کارآفرینان که با تکیه‌بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام‌شده، باعث شد تا خبرنگار بافق خبر به سراغ آن‌ها رفته و از روند فعالیت آن‌ها جویا شوند.

عبدالله رنجبر بافقی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این کارگاه را باهدف ایجاد یک مجتمع تولید و ساخت ایجاد گردیده و با توجه به اینکه بستر مناسبی در شهرستان بافق برای ساخت قطعات صنعتی و معدنی وجود دارد و چنین کارگاهی نیز در شهرستان وجود نداشت تصمیم به راه‌اندازی این کارگاه گرفتیم.

وی در ادامه افزود: ساخت کارگاه در سال 1395 آغاز و در فروردین‌ماه سال 1396 با نصب تجهیزات فعالیت خود را درزمینهٔٔ ساخت انواع قطعات صنعتی و معدنی و ریلی ازجمله ساخت انواع شفت، کوپلینگ، چرخ‌دنده، درام نوار نقاله و ... و با به‌کارگیری 8 نفر به‌صورت مستقیم شروع کرد. اکثر فعالیت‌ها جهت ساخت و راه‌اندازی کارگاه از قبیل طراحی سازه، انجام تأسیسات برقی و مکانیکی، نصب تجهیزات توسط نیروهای متخصص بومی انجام‌شده است.

رنجبر اظهار داشت: آنچه درزمینهٔٔ ساخت قطعات مهم است دارا بودن دانش فنی و طراحی است که خوشبختانه شرکت ما با به‌کارگیری نیروهای بومی و متخصص این دانش را دارد.

این کارآفرین موفق بافقی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی، فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهر بافق تصریح کرد: مسئولین شهرستان حمایت‌های ویژه‌ای از ما داشتند که این پشتوانه محکمی برای ما بود که بتوانیم فعالیت خود را باقدرت ادامه دهیم و این کارگاه توان رقابت با شرکت‌های دیگر درزمینهٔٔ ساخت قطعات را دارد.

رنجبر در خصوص سهم بافق در صنعت بیان داشت: سهم صنعت باید در بافق باوجود شرکت سنگ‌آهن مرکزی، مجتمع فولاد و بعضی از شرکت‌ها باید بیش از این‌ها باشد و ما می‌توانیم با ایجاد کارگاه‌های کوچک، خدماتی که در بیرون از بافق انجام می‌شود در داخل شهرستان و به دست نیروهای متخصص بومی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ساخت چند کارگاه کوچک در بافق می‌تواند صنعت این شهرستان را متحول کند اظهار داشت: اگر ما بتوانیم 400 کارگاه را در بافق راه‌اندازی و 12 نفر را مشغول کارکنیم می‌توانیم نیرویی معادل کل نیروهای شرکت سنگ‌آهن را در این کارگاه‌ها جذب و فشار را از روی متولیان امر برداریم.

رنجبر تأکید کرد: امروز راه‌حل و درمان مشکل ما ایجاد فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است تا بتوانیم از این طریق جوانان مستعد بافق را شناسایی و از دانش فنی آن‌ها استفاده کنیم تا از خروج قطعاتی که از شهرستان برای تعمیر و بازسازی به مرکز استان و شهرهای دیگر فرستاده می‌شود جلوگیری و در همین شهر بازسازی و تعمیر شود.

وی افزود: ما توقع زیادی ازلحاظ کمک‌های مالی از مسئولین نداریم فقط تقاضا داریم که کاری که می‌توانیم در بافق انجام دهیم به ما بدهند تا بتوانیم با شرکت‌های دیگر رقابت کنیم به‌شرط اینکه ما ازلحاظ کمیت و کیفیت و دانش فنی ابزار آن را داشته باشیم.

مدیر این کارگاه صنعتی اظهار داشت: مواد اولیه جهت ساخت قطعات از داخل شهرستان تأمین و خریداری می‌گردد، مگر اینکه قطعه‌ای که نیاز داریم داخل بافق نباشد و مجبور باشیم از جای دیگر تهیه کنیم.

رنجبر در خصوص توسعه این کارگاه نیز گفت: برای اینکه بتوانیم جوانان متخصص شهرمان را به این صنعت جذب کنیم در آینده قصد توسعه این کارگاه راداریم و امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

کارآفرین موفق بافقی در پایان افزود: از اینکه توانسته‌ام برای چند جوان بافقی ایجاد اشتغال کنم احساس آرامش و مفید بودن می‌کنم و امیدوارم بتوانم در این کار موفق باشم.

در پایان رضا محمدی نیز از تمام شرکت‌های بافقی که در صنایع معدنی و ریلی شهرستان فعالیت می‌کنند دعوت کرد تا ضمن اعتماد به کیفیت و توانمندی این شرکت درزمینهٔ طراحی و ساخت قطعات، زمینه توسعه این مجموعه و همچنین ایجاد کارگاه‌های مشابه و جلوگیری از خروج سرمایه از شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کنند.

انتهای پیام/ع.ع






گفتگو گفتگو