Skip to Content

Asset Publisher Asset Publisher

ID : 26631308
یک انقلابی بافقی:

گروهی از جوانان بافقی عکس و تاج شاه در معدن کوشک بافق را پایین آوردیم/مسجد جامع بافق پایگاه انقلابیون


حاج محمد میربافقی یکی از انقلابیون فعال بافقی از حال و هوای بافق در ایام انقلاب گفت.

به گزارش بافق خبر؛ حاج محمد میربافقی یکی از انقلابیون فعال بافقی از حال وهوای انقلاب در بافق گفت.

وی گفت: روز یازدهم بهمن در شرکت سنگ آهن مشغول به کار بودم و وقتی فهمیدیم که امام فردا به ایران می آید به همراه شهید اکبریان، شهید تفکری و اصغر رنجبر خود را به تهران رساندیم.

او افزود: زمانی که امام در بهشت زهرای تهران گفت من به پتشتوانه این مردم دولت تعیین می کنم در فاصله ۲۰متری امام بودیم واین افتخاری برای ما بود.

میربافقی اظهار داشت: در اوایل انقلاب به همراه شهید اکبریان وچند نفر دیگر زمانی که اعلامیه های امام به دست ما می رسید جلساتی را تشکیل می دادیم و درباره نحوه پخش آنها تصمیم گیری می کردیم وتمام کارهایی که انجام می دادیم  با برنامه بود حتی زمانی که می خواستیم تکبیر بگوئیم.

این انقلابی بافقی بیان داشت: زمانی که متوجه شدیم در معدن کوشک عکس های شاه به همراه تاج آن نصب شده است با تعدادی از جوانان حرکت کردیم  و با ورود به معدن عکس های شاه را آتش وتاج آن را نیز به زمین انداختیم.

محمد میر بافقی در ادامه به فعالیت های شهید اکبریان اشاره کرد وافزود: شهید اکبریان فردی فعال وشجاع بود ودر تمام برنامه ها پیش قدم بود و می گفت نگوئید که می خواهم  شهید شوم بگوئید که می خواهم بمانم تا به مردم خدمت کنم.

وی با بیان اینکه مسجد جامع پایگاهی برای انقلابی ها در آن زمان بود اظهار داشت:در تظاهراتی که در بافق برگزار شد کسی شهید یا زخمی نشد فقط شهید حبیبیان بود که دوبار بازداشت شد.

حاج محمد میربافقی در پایان گفت: کسانی که ناشکری می کنند یا چیزی نمی فهمند یا خودشان را به خواب زده اند و یا اینکه خبر از جریان های انقلاب و کسانی که در این راه شهید شده اند ندارند و مردم آن روز چه سختی ها و شکنجه هایی را تحمل کردند که این انقلاب به پیروزی برسد. این انقلاب چیزی کم ندارد امنیتی که در کشور ایران است هیچ جای جهان نیست در صورتی که کشورهای اطراف ما در حال جنگ هستند و کسی جرات نگاه چپ کردن به این کشور را ندارد.

انتهای پیام/ع.ع



گفتگو گفتگو