Skip to Content

Asset Publisher Asset Publisher

ID : 32293356

دانشجوی انقلابی ٬ مسؤل انقلابی ٬ جامعه انقلابی به قلم محمدهادی سمتی


جامعه انقلابی ٬ مسؤل انقلابی می خواهد و دانشجوی انقلابی زمینه ساز است.

بافق خبر؛

دانشجوی انقلابی ٬ مسؤل انقلابی ٬ جامعه انقلابی

دانشجو باید انقلابی باشد. این یک ضرورت اساسی است.

اما انقلابی بودن چگونه است و چه تعریفی دارد؟

رهبر فرزانه انقلاب شخص انقلابی را با چند ویژگی معرفی می کنند که به طور قطع دانشجو هم باید این ملاک ها را داشته باشد.

اول این که فرد انقلابی باید باسواد باشد. برای مقابله با دشمن و برای ساکت کردنش راهی جز آگاهی وجود ندارد. آگاهی از تاریخ و اطلاع از ترفندهای دشمنان.

دوم این که انسان انقلابی٬ بی انضباط نیست و در کارهای فردی و اجتماعی اش به طور حتم تابع نظم است. دانشجوی منضبط در آینده مسؤل جامعه خواهد بود و باید بتواند جامعه را هدایت کند و هدایت با بی نظمی اتفاق نمی افتد.

سومین خصوصیت آدم انقلابی و دانشجوی انقلابی رفتار انقلابی است. عمل انقلابی البته به معنای پرخاشگری و توهین و تهمت نیست اما قاطعیت همیشه لازم است برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن.

چهارمین ملاک انقلابی گری یک عنوان جامع است. همانی که امام انقلاب ٬حضرت روح الله آن را دارا بود. یعنی شخص انقلابی مؤمن و متعبد نیز هست. به وعده های خداوند ایمان دارد. به فرجام نیک مستضعفین عالم امید دارد و به آنچه خدا و رسول فرموده اند پایبند است و بهانه های بنی اسرائیلی طرح نمی کند.

ویژگی پنجم یک انسان انقلابی اخلاق مداری است. عدالت خواهی باید با محوریت اخلاق باشد و جز این اگر باشد انحراف از مسیر است.

دانشگاه و دانشجوی بی اهمیت و خنثی در مقابل آرمان های انقلاب تضمین کننده آینده نیست. تا دانشجو انقلابی نباشد و دل در گرو مفاهیم ناب انقلاب نداشته باشد نمی توان جامعه انقلابی هم داشت.

امروز دشمنان ما تلاش می کنند تا حقیقت انقلاب فراموش شود و بیش از آن که به دنبال تغییر حاکمیت باشند در پی تغییر دادن رفتارها هستند. می خواهند محتوا را عوض کنند. تغییر محتوا برای دشمن اهمیت دارد و اگر به این هدف برسد دیگر برایش اهمیت ندارد که یک آخوند عمامه بر سر٬ حاکم باشد یا یک فردی با شکل و شمایل غربی و اروپایی.

جامعه انقلابی ٬ مسؤل انقلابی می خواهد و دانشجوی انقلابی زمینه ساز است. یک زمینه ساز بزرگ.

 

محمد هادی سمتی

پنجشنبه شانزدهم آذر ۹۶



گفتگو گفتگو