Skip to Content

Asset Publisher Asset Publisher

ID : 29857968
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق:

بعید است کسی با تجویز طب سنتی دچار مشکل شده باشد/هیچگونه اشعه مضری از سوی معادن برای مردم بافق وجود ندارد


دکتر دانشی گفت: در طب سنتی نیزمتخصص وجود دارد و اینکه فردی با تجویز دکتر داروئی مصرف کرده و دچار مشکل شده باشد خیلی بعید است و اینکه گفته شود فردی با مصرف داروی گیاهی دچار مشکل خاصی شده غیر ممکن است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان  در گفتگو با خبرنگار بافق خبر؛ پیرامون شایعاتی که  در خصوص اشعه های مضر معادن بافق وجود دارد گفت: کسانی که در معادن کار میکنند و از نظر ریوی مشکل داشته باشند شاید با کار در معدن این بیماری  تشدید شود حتی در قبل هم گفته میشد که معادن اشعه دارند و این اشعه مضر است ولی چنین چیزی صحت ندارد و به جز معدن نارگان که اشعه دارد مابقی مورد خاصی ندارند و حتی این کار توسط کارشناسان مربوطه  مورد بررسی قرار گرفته و هیچ گونه اشعه مضری از طرف معادن برای مردم نخواهد داشت و خوشبختانه بیماری خاصی که مختص شهر بافق به دلیل وجود معادن باشد نیست.

مسعود دانشی در خصوص ایمنی معادن بیان داشت:ایمنی معادن موظف است که وسایل حفاظت فردی را برای کارکنان خریداری کند، آموزش دهد و سالی یکبار و در بعضی مواقع سالی دوبار کارگران مورد معاینه قرار بگیرند و اگر کارگری مشکل خاصی داشته باشد باید به یک متخصص معرفی شود.

دانشی در ادامه افزود: اگر معدنی در رابطه با ایمنی کارگران این کارها را انجام ندهد به دادگاه ارجاع داده میشود و باید در قبال کوتاهی  نسبت به کارگر پاسخگو باشد .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص شایعاتی پیرامون طب سنتی تصریح کرد: در طب سنتی نیزمتخصص وجود دارد و اینکه فردی با تجویز دکتر داروئی مصرف کرده و دچار مشکل شده باشد خیلی بعید است و اینکه گفته شود فردی با مصرف داروی گیاهی دچار مشکل خاصی شده غیر ممکن است.

دانشی در پایان خاطرنشان کرد:کسانی که به صورت آشکار در حال فعالیت در زمینه  طب سنتی هستند با مجوز وزارت بهداشت کار میکنند.

انتهای پیام/م.ف



گفتگو گفتگو