Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور؛

امتیاز شهر نمونه گردشگری بودن ابرکوه، نباید به ضعف تبدیل شود/ قانونی که مشکل ایجاد کند؛ قانون نیست


نماینده مردم ابرکوه در مجلس در جمع فعالان میراث فرهنگی شهرستان گفت: ابرکوه ظرفیت های مورد نیاز، برای گرفتن عنوان نمونه گردشگری را داشته و مشکلات آن باید با مدیریت برطرف شود.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد رضا صباغیان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در سفر یک روزه خود به ابرکوه، طی نشستی که در محل فرمانداری برگزار شد، با رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسئولین اقامتگاه های بوم گردی شهرستان دیدار و از مشکلات آنان مطلع شد.

 


در ابتدای این نشست موسویان مجری اقامتگاه مصطفوی، ضمن تشکر از تشکیل جلسه و پیشنهاد تشکیل جلسه ای با حضور مسئولین میراث فرهنگی استان، گفت: عمل نکردن به وعده ها به ویژه در زمینه ارائه تسهیلات بانکی در راستای ایجاد اقامتگاه بوم گردی و توسعه صنعت گردشگری شهرستان دردآور است.


امیدوار مجری اقامتگاه سرو بیان داشت: اگر اقامتگاه های بوم گردی یک خودرو جهت جابجایی توریست ها در اختیار داشتند، می توانستند با استفاده از آن ظرفیت های دیگر شهرستان را هم به آنان معرفی کرد.


امیدپناه مجری اقامتگاه تیزوک خاطر نشان کرد: قلعه تیزوک تنها قلعه زنده و مسکونی شهرستان است، اما متأسفانه در نزدیکی روستا و یا ورودی آن از شهرستان، هیچ تابلویی برای معرفی آن وجود ندارد.

 


عابدین پور مجری بوم گردی باباحسن؛ ضمن تشکر از کرباسی رئیس اداره میراث فرهنگی در راستای همکاری و تشویق، افزود: طی 8 ماه گذشته تعدادی بوم گردی در سطح شهر ایجاد شده است که تا کنون وجود نداشت و این مورد جهت توسعه و شناسایی شهرستان ابرکوه، بسیار حائز اهمیت بوده است.


وی افزود: یکی از نیازهای اقامتگاه های بوم گردی وسیله حمل و نقل جهت انتقال گردشگران و توریست ها می باشد، که این موضوع از اسکان بیشتر از نیم روز یا بعضأ یک روز آنها جلو گیری می کند.


جهانگیر امیدی مسئول امور ورزش جوانان در فرمانداری با اشاره به طرح تجهیز بیمارستان های استان درخواست کرد: بحث توریسم درمانی و گردشگری سلامت، خصوصأ در شهرهای نمونه گردشگری که ابرکوه یکی از آنها است، به طور جدی پیگیری شود.


قدیریان رئیس سابق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به ثبت بافت تاریخی  ابرکوه، بیان کرد: این جریان با توجه به اینکه نمی توان به طور کامل روی صنعت و کشاورزی شهرستان، سرمایه گذاری کرد؛ باید به این بافت تاریخی برسیم تا مردم هم به شناخت بهتری از این قضیه برسند و به مزایای آن پی ببرند.


اسحاقی بخشدار بهمن ضمن گلایه از تخریب مسئولین در شبکه های اجتماعی با عنوان مثلا "تخریب دیوار در سایه غفلت مسئولین" تأکید کرد: هر کاری یک روند اجرایی خاص دارد و بهتر است افراد برای جویا شدن از صحت و سقم رویدادها از مسئول آن و دستگاه های متولی توضیح بخواهند.

 


مجاهد کرباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه اظهار کرد: تا چندی قبل گردشگری شهرستان رونقی نداشت و با برنامه ریزی های مختلف در صدد برآمدیم تا این مشکل برطرف شود. پس از آن چندین بوم گردی ایجاد شد و تا حدودی مشکل گردشگران و مسافرانی که وارد شهرستان می شوند برطرف شده است.


کرباسی افزود: سال گذشته میراث فرهنگی اعتبار محدودی داشت و تا کنون هیچ شخصی در ابرکوه ریسک سرمایه گذاری در بحث میراث را نکرده است اما پس از ایجاد خانه های بوم گردی و همچنین واگذار شدن خانه آقا زاده به بخش خصوصی، افراد تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این زمینه دارند.


وی خاطرنشان کرد: اگر بافت تاریخی شهرستان حفظ نشود و باز هم شاهد تخریب باشیم، ابرکوه از لیست شهرهای نمونه گردشگری خارج شده و یکی از شاهراه های توسعه شهرستان محدود خواهد شد.

 


محمد رضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی، در ادامه جلسه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مراجعه زیادی داشته بحث بافت تاریخی است. اعتراضات ساکنین و مالکین بافت تاریخی نابجا و ناحق نیست و باید آگاهی داده شود و همکاری و تعامل بیشتر باشد. 


صباغیان تصریح کرد: من در جایگاه خود در مجلس که بحث قانونگذاری مطرح است، اگر قانونی باشد که نیاز به اصلاح داشته باشد مسئولین اطلاع دهند تا پیگیری های لازم را انجام دهیم و در مجلس در قالب طرح مسائل را برطرف کنیم.


وی افزود: همه می خواهند برای شهر خدمت کنند و شهر نمونه گردشگری بودن ابرکوه یک امتیاز است، که نباید به ضعف تبدیل شود. ابرکوه ظرفیت های مورد نیاز، برای گرفتن این عنوان را داشته است و مشکلات باید با مدیریت برطرف شود.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: باید جلساتی با نهادها و دستگاه های مربوطه برگزار و نتایج آن نیز برای مردم تشریح شود که گردشگری چه فوایدی برای شهرستان دارد.


صباغیان گفت: قانون برای رفاه مردم وضع شده است و اگر بنا باشد برای آنان مشکل ایجاد کند، قانون نیست. مسئولین باید این قوانین را برای مردم تبیین کنند و در نتیجه مردم هم با آنان همکاری خواهند کرد. زیرا مردم می دانند آینده این کار برای آنان دارای منفعت است.

 

 

 

 


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد