Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

صباغیان در تذکر شفاهی:

بی توجهی به دو بعد نظارتی و قانون گذاری جایگاه مجلس را تضعیف می کند


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه شاهد تضعیف مجلس هستیم، گفت: اگر نمایندگان به بُعد نظارتی توجه نکنند، دستگاه های دیگر آن را تصاحب خواهند کرد.

به گزارش سرو ابرکوه  به نقل ازخانه ملت، محمدرضا صباغیان در نشست علنی (چهارشنبه 11 اسفند) مجلس شورای اسلامی  در تذکر شفاهی خود با استناد به اصل 58 قانون اساسی اظهار داشت: متاسفانه شاهد تضعیف مجلس هستم. مجلس دو وظیفه قانونگذاری و نظارت دارد که اگر به این دو وظیفه به نحو احسن توجه نشود، جایگاه در رأس امور بودن قوه مقننه به مسئله برخورد می کند.

نماینده مردم ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به مسائل فرعی در مجلس شورای اسلامی بپردازیم، قطعاً جایگاه رفیع قوه مقننه از بین خواهد رفت.

وی تاکید کرد: بُعد نظارتی مجلس از اهمیت زیادی برخوردار است که اگر به آن به درستی نپردازیم، دستگاه های دیگر از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ورود خواهد کرد.

صباغیان با اشاره به روند تصویب مصوبات اخیر مجلس در زمینه برنامه ششم و بودجه سال 96 عنوان کرد: نمایندگان درخصوص موضوعاتی چون همسان سازی حقوق بگیران و مرخصی مردان و مسائل دیگر، مصوباتی داشتند که پس از اعلام نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مجبور به تغییر آنها شدیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه استرجاع تاکید کرد: اگر به دو وظیفه تعریف شده قوه مقننه توجه نکنیم، شاهد ضعف مجلس خواهیم بود.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد