Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خشکسالی همچنان قربانی می گیرد

کاهش 10 درصدی کشت محصولات جالیزی در ابرکوه


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از پایان کشت محصولات جالیزی و سبزیجات در سطح چهارهزار هکتار این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان بخاطر بحران آب و معضل خشکسالی10 درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه، اظهارکرد: این محصولات کشاورزی شامل، هندوانه، خربزه، طالبی، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان محلی، پیاز، سبزیجات برگی و همچنین نباتات علوفه ای شامل ذرت علوفه ای، شلغم، یونجه، کدو ومنداب علوفه ای است که در سطح مزارع این شهرستان کشت شده است.

وی افزود: همچنین عملیات کاشت محصول آفتابگردان آجیلی درسطح 180هکتار ، یونجه یک هزار و 500هکتار ذرت علوفه ای هم با 12هکتار در دست کاشت است.

وی اضافه کرد: کار برداشت محصولات کاشت شده بهاره از تیرماه لغایت اواخر آبان ماه توسط کشاورزان این شهرستان ادامه خواهد داشت .

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه این شهرستان یکی از قطب های عمده تولید انواع محصولات کشاورزی استان است تصریح کرد: در موقع برداشت پیش بینی می شود بیش از83 هزارتن از این محصولات تولید شود و روانه بازار شود.

غیب الهی یادآورشد: سال گذشته 400 هکتار باغات و اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار باصرف 70میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به کشاورزان تجهیز شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از 17 هزار هکتار اراضی کشاورزی درشهرستان ابرکوه به کشت محصولات باغی وزراعی اختصاص دارد که سالیانه بیش از 190هزارتن محصول تولید می شود. 

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد