Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه مطرح شد

«اقتصاد مقاومتی» برای رشد یافتگان غرب معمایی بزرگ است/ برگزاری انتخابات سالم نیازمند عزم ملی با رویکرد اخلاق است


امام جمعه ابرکوه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: اقتصاد مقاومتی را کسانی اجرا می کنند که اهل اسراف و تجمل گرایی نباشند و برای رشد یافتگان در غرب اقتصاد مقاومتی هنوز یک معما است.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز جلسه شورای اداری با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، امام جمعه ابرکوه، ائمه جمعه موقت ابرکوه و بخش بهمن در محل فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

 

پیش بینی 105 شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شورا در ابرکوه
سید نبی رسولی فرماندار شهرستان در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز شورا، هفته کار و کارگر، هفته معلم و اعیاد شعبانیه، مهم ترین اتفاق ملی آتی را انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر عنوان کرد و افزود: انتخابات یکی از مظاهر قدرت جمهوری اسلامی ایران است که همواره با اصول اخلاقی همراه بوده است. انتخابات در ایران به شدت توسط رسانه های مختلف داخلی و خارجی رصد می شود، لذا برای برگزاری یک رقابت در بستر سلام نیازمند عزم ملی با رویکرد اخلاقی هستیم.

رسولی تصریح کرد: همه 6 کاندید ریاست جمهوری افرادی تأیید شده هستند که از فیلترهای قانونی از جمله شورای نگهبان با موفقیت گذشته اند و این درست نیست که یک کاندید را تا عرش رساند به تصور اینکه  او می تواند کشور را از تمامی مشکلات رهایی بخشد و یا کاندیدی را آنچان کوچک کرد، آنچنان که او کشور را به تباهی می کشاند.

فرماندار در رابطه با انتخابات در ابرکوه خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان تعداد 47 شعبه اخذ رأی جهت انتخابات ریاست جمهوری و 58 شعبه جهت انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و در مجموع 105 شعبه در نظر گرفته شده است.

 

حضور مردم در انتخابات نشان دهنده علاقه آنان به نظام، فارق از مشکلات است
حجت الاسلام فتاحی رئیس هیئت نظارت انتخابات شهرستان، پیرو سخنان فرماندار، بیان کرد: تا کنون 34 دوره انتخابات در کشور برگزار شده که هر کدام پرشور تر از قبل بوده است. این حضور نشان دهنده این است که علی رغم وجود مشکلات، مردم به اصل نظام علاقمند هستند.

فتاحی خاطرنشان کرد: سلامت انتخابات در گرو رعایت قوانین مصوب شده فعلی است. ستادهای انتخاباتی و طرفداران هر کاندیدا بدانند اگر می خواهند به نامزد مورد علاقه خود کمک کنند، بهترین کار رعایت قانون در امور تبلیغاتی آنها است. لذا نباید با عدم رعایت نکات اخلاقی، دینی و قانونی دین خود را برای دنیای دیگران از دست بدهند.

در ادامه این نشست مسلم روحی پناه رئیس اداره آموزش و پرورش و همچنین حسین حاتمی شهردار ابرکوه به نوبه خود هفته معلم و روز شورا را به معلمان و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا تبریک گفتند.

 

آسیب های اجتماعی محصول معلولیت اقتصادی است
سپس حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه ضمن گرامیداشت مناسبت های پیش رو به ویژه هفته کار و کارگر، ابراز کرد: کارگران و کارفرمایان ارکان اصلی اقتصاد در کشور هستند و باید با حمایت مسئولین در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تلاش کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: اقتصاد مقاومتی را کسانی می توانند درک و اجرا کنند که اهل تجمل گرایی، اسراف و اشراف گری نباشند. اقتصاد مقاومتی برای کسانی که در فرهنگ غرب رشد کرده و سبک و سیاق زندگی شان اشراف منشی بوده و در آسایش و رفاه پرورش یافته اند، هنوز هم یک معمای بزرگ است. لذا عموماً آسیب های اجتماعی و فرهنگی، محصول معلولیت اقتصادی است.

حسینی اذعان کرد: همان طور که در اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی دولتمردان به پرهیز از هزینه های غیر ضروری و تجمل گرایی توصیه می شوند، مردم نیز به سازگاری، قناعت در حد کفاف و بازگشت به سیره زندگی نیاکان خود، توصیه می شوند.

وی ضمن اشاره به انتخابات پیش رو، تأکید کرد: تا کنون سیر انتخابات در شهرستان بسیار مطلوب بوده است و از کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی انتظار می رود در راستای همین مسیر حرکت کنند تا برای یکدیگر و برای مردم ایجاد حساسیت نکنند.

این مقام مسئول یادآور شد: در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، هدف رشد، توسعه و پیشرفت همه جانبه شهرستان است تا بتوانیم دست در دست هم، منطقه محروم ابرکوه را به یک منطقه برخوردار تبدیل کنیم. هوشمند سازی، اجرای طرح مبلمان شهری و ارائه گزارش های مختلف به مردم بر عهده شورا است.

انتهای پیام/م.ف


 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد