Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

توصیه انتخاباتی امام جمعه ابرکوه:

انتخابات آبروی سیاسی نظام است و داوطلبان باید آبروبخش آن باشند


امام جمعه ابرکوه گفت: مسئولیت پذیری در حکومت اسلامی باید با قصد اداء تکلیف باشد؛ نامزدهای انتخاباتی با معیار ارزش های اخلاقی و انگیزه مذهبی و با رفاقت، رقابت کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در درس اخلاق امروز مدیران که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم ابرکوه در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن، این حرکت سیاسی عظیم را موجب اقتدار نظام و پاسخی یاس آور برای دشمنان عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به هفتم اسفند و روز انتخابات، این روز را نیز روز رقم خوردن سرنوشتی دیگر برای صیانت آینده نظام عنوان کرد و از شور و شوق مردم و آمادگی عمومی جهت شرکتی گسترده در انتخابات مجلسین خبر داد.

امام جمعه ابرکوه در ادامه حدیثی از امام علی علیه السلام در نهج البلاغه را عنوان کرده و دو عامل تبعیت از هوای نفس و  داشتن آرزوهای دور و دراز  را برای مردم خطرناک عنوان کرده و افزود: این ویژگی باید برای مدیران و کارگزاران در نظام اسلامی به عنوان یک شاخصه باشد و برای آنکه همه ما بتوانیم جذب فضائل و دفع رذائل نمائیم، مهمترین گام دوری از آفت هوا و هوس است.

وی این دو شاخصه را از مهمترین شاخصه های داوطلبان انتخابات مجلسین برشمرد و بیان کرد: مسئولیت پذیری در حکومت اسلامی باید با قصد اداء تکلیف باشد؛ نامزدهای انتخاباتی با معیار ارزش های اخلاقی و انگیزه مذهبی و با رفاقت، رقابت کنند.

حسینی افزود: انتخابات یک آزمون و محک در محضر خدا و خلق است؛ اکر نامزدی با ولخرجی یا تخریب رقیب به میدان بیاید هرگز گزینه مردم نخواهد شد، زیرا فراست و بصیرت مردم کسی را که انگیزه نام و نان و مقام دارد در مقام عمل دنیا زده است قابل نمایندگی نمی دانند.

وی در ادامه بیان کرد: مردم به دنبال نماینده ای شجاع، دشمن شناس و مبارز و انقلابی، خستگی ناپذیر و پرتلاش، مردم دوست و خدوم، صالح ولایتمدار، متعهد و مکتبی و متدین هستند و نه کسی که در فکر باز کردن دریچه به روی آمریکا و پهن کردن فرش قرمز برای دشمن و تعامل با اردوگاه استکبار و تقابل با سپاه و بسیج و حزب الهی ها است.

امام جمعه ابرکوه در ادامه با اشاره به انتظارات مردم از نامزدها گفت: نامزدها به گونه ای عمل کنند که در سطح کشور الگوی رفتاری در بحث انتخاباتی برای جهانیان باشند. انتخابات به فرمایش رهبری آبروی سیاسی نظام است؛ نامزدها آبرو بخش باشند نه آبرو ریز یعنی باید کاری کنند که فضای انتخاباتی فضائی سالم، رفاقتی،  اخلاقی و باصفا و به دور از دعوا و تشنج باشد.

وی با تاکید بر ایجاد فضای رغبت عمومی جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: نامزدها برای مردم فضای رغبت ایجاد کنند نه فضای نفرت؛ فضای تشنج سیاسی فضای نفرت است و باید همه از آن بپرهیزیم.

 

جوان گرائی مجلس خبرگان، خطائی محسوس است

امام جمعه ابرکوه در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: در بحث نامزدی خبرگان در کشور عرض می کنم که نماینده مجلس خبرگان باید فردی متین، وزین و جاافتاده، معتبر و فقیهی مجرب و سابقه دار در امورات سیاسی – اجتماعی – اجرائی و آشنا با اصول و مبانی سیاسی و انقلابی باشد.

حسینی تاکید کرد: اگر به گفته آیت الله یزدی مجلس خبرگان نباید جوان گرا باشد پس این کار شورای نگهبان را چگونه تفسیر کنیم که امسال ما اصاغرالطلبه را که هیچ گونه تجربه و آگاهی و وزائت سنی و علمی نداریم به مجلسی راه می دهند که تصمیم گیرنده برای رکن رکین نظام و انقلاب هست؟ نماینده مجلس خبرگان باشد شرایط خاص خود را داشته و وزنه ای باشد.

وی افزود: به نظر بنده شورای نگهبان و مجلس خبرگان باید در اولین فرصت این خطای محسوس را جبران کنند وگرنه اعتبار و وزائت این مجلس فخّاران لوث خواهد شد.

انتخابات مولفه سیاسی اقتدار بخش به نظام در عرصه بین المللی است

امام جمعه ابرکوه در ادامه انتخابات را نماد جمهوریت نظام عنوان کرد و گفت: انتخابات سازوکاری است که اراده ملی را در شکل گیری نهادهای مهم به نمایش می گذارد و تجلی جمهوریت نظام است که از طریق آن مردم در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و حکومتی مشارکت می کنند اما این منتخب مردم است که باید حافظ و مروج اسلامیت نظام باشد.

وی تصریح کرد: انتخابات یکی از مولفه های سیاسی در جهت اقتدار بخشی به نظام در عرصه بین المللی با مشارکت حد اکثری مردم است زیرا نماد وفاداری مردم به انقلاب و جلوه ای از عزم ملی برای استمرار بخشی و تداوم انقلاب و ثبات نظام نزد عموم تحلیل گران به حساب می آید.

انتهای پیام / ف
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


امیر دهقان
واقعا انسان شریف وبا اخلاق بور از اغراض ومنافع شخصی باید وارد مجلس شوند باید منصف بود تا کی با تخریب یک نماینده قصد غصب کرسی نمایندگی باید داشت به قول نماینده شریف مهریز انسان اصلح کسی است که از تهمت ناروا زدن بپرهیزد
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۴/۱۲/۱ ۱۲:۴۶.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد