Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه عنوان کرد

مدیران خود را وامدار عموم مردم بدانند نه یک جناح خاص سیاسی


امام جمعه ابرکوه در جمع مدیران شهرستان گفت: مردمداری شاخصه توفیق مدیران است و نباید رضایت روشنفكران و نخبگان سياسى که طرفدار حكومت هستند بر رضایت عامه مردم ترجیح دهیم.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در آخرین جلسه درس اخلاق مدیران ابرکوه اظهار کرد: در آموزه های اخلاقی دینی ما، بر معرفه النفس تاکید شده است و اهمیت خود شناسی یا معرفه النفس درهمین است که وجود مبارک رسول خدا(ص) آن را مقدمه خداشناسی ومعرفه الرب می داند.

وی با اشاره به آیه شریفه 19 سوره حشر نتیجه غفلت از خدا را خود فراموشی بیان کرد و گفت: نتیجه غفلت انسان از خدا، از خود غافل شدن است یعنی آن هویت ملکوتی و معنوی خود را فراموش کرده و ضد ارزش ها به جای ارزش ها خود نمائی می کند و انسانی که باید دارای شاخصه های رحمانی باشد، با ملاک های شیطانی بروز می کند و انسان با شخصیت که تجسم برتر ی ها است مبدل به موجودی هنجارشکن، بی لیاقت و پست می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه یک مدیر نباید دچار خودبینی و تکبر باشد بیان کرد: انسان با شاخصه های ارزشی و الهی برای خود به عنوان خلیفه خدا ارزش قائل است، لذا ارزش را در پست و مقامی نمی بیند که به صاحبش مقام بخشد از این رو وقتی به پست و مقام رسید خود را گم نمی کند وگرفتار غرور خود بینی و تکبر نمی شود.

وی افزود: برای مدیر مکتبی میز و ریاست هدف نیست تا برای آن سر و دست بشکند، بلکه وسیله ای برای کسب توفیق از جانب خدا برای خدمت به خلق است. این دیدگاه برخواسته از همان جهان بینی توحیدی است که به عنوان جزئی از کل، درعالم خلقت و در بستر سلوک الهی قرار می گیرد.

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: انسان های آگاه اسیر پست و مقام نیستند بلکه پست و مقام را تابع خود می دانند، غرور آفت مدیران است و محبوبیت آنان را زائل میکند و موجب سقوط آنان از جایگاهشان خواهد شد؛ اول کسی که غرورش عامل سقوطش ازبلندای مدارجش شد-شیطان بود که به واسطه هزاران سال عبادت ورسیدن به مقام قرب ربوبی ازصفوف اجنّه نازله به مقام رفیع ملکوتیان دست یافت اما وقتی خوی استکباری خود را نشان داد اسقاط مقام خود کرد واز آن درجات عزت به درکات ذلت سقوط کرد.

حجت الاسلام حسینی نشانه غروربرای مدیران را هیچ پنداری مردم عنوان کردو گفت: یک مدیر موفق باید به مردم و خواسته آنها بی اعتنا نباشد، آنها را تحویل بگیرد و با مردم برخورد دافعانه داشته باشد و در یک کلام خود را بدهکار آنان احساس کند و اگر به عکس این عمل کند این شیوه مدیریت طاغوتی ومتکبرانه است و مدیریت طاغوتی شاخصه استکباری دارد و اساساً فلسفه انقلاب اسلامی ایران برای خشکاندن ریشه های خوی مدیریت طاغوتی پدید آمد.

وی شیوه امام راحل را خدمت رسانی به مردم به عنوان ولی نعمتان یاد کرد و افزود: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) مردمداری را شاخصه توفیق مدیران می دانند و بر این مهم توصیه می کنند، چرا که اگر عامه‌ى مردم ناراضى باشند، رضايت و خشنودى گروه هاى خاص به كلى پامال مى‌شود، نباید رضایت روشنفكران و نخبگان سياسى که طرفدار حكومت هستند بر رضایت عامه مردم ترجیح دهیم.

حسینی با توجه به دستور امام علی علیه السلام به مالک اشتر در خصوص ترک غرور و خودبینی در حکمرانی بیان کرد: مدیر لایق، متعهد و مکتبی به واسطه اینکه شیفته خدمت است و با اخلاص و تواضع برای مردم تلاش خستگی ناپذیر دارد- بدیهی است که همه از او تعریف وتمجید داشته باشند. اما او خودش نباید به خود بخرد و باور کند بلکه کنار حرف وتعاریف بگذرد و درانجام وظیفه احساس نقصان کند و خود را متهم به کوتاهی در خدمت وکار نماید. اگر ما این چنین باشیم به توفیق الهی درخدمت به ولی نعمتان خود امیدوار باشیم.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد