Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه مطرح کرد

نقش بر آب شدن نقشه های دشمن از تاثیرات حضور طلبه در جامعه است


امام جمعه ابرکوه گفت: نقشه دشمنان، دین زدایی از جامعه است ولی باید تاثیر طلبه مضاعف بر تلاش دشمنان باشد‌.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، به مناسبت دهه مبارک فجر در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه کوثر این شهرستان ضمن تبریک این ایام اظهار کرد: داشتن روحیه وانگیزه معنوی همراه با اخلاص در تحصیل بسیار مهم است، نباید طلاب با دانشجویان و افرادی که در مراکز  اموزشی دیگر تحصیل می کنند مقایسه شوند چرا که محصلان در حوزه های علمیه طلاب گلچین شده باغ گل خوبان هستند وباید نسبت به همه سرآمد باشند.

امام جمعه ابرکوه افزود: شایستگی های اخلاقی رفتاری و ایمانی باید در طلاب بروز کند، خداوند در قرآن کریم همه را به این امر سفارش کرده و فرموده است: سارعوا الی مغفره؛ اما هدف این است که طلبه، نسبت به دیگران فرسنگ ها جلوتر باشد.

وی تصریح کرد: تحصیل و علم آموزی ابزاری است در جهت رسیدن به هدف و رسیدن به قله کمال، پیشرفت و کسب قابلیت هاست و طلبه باید تلاش کند با کسب فضایل وخوبی ها ودفع رذایل عملا الگو باشد.

وی ضمن توصیه به طلاب در خصوص رعایت تقوا وخدا ترسی گفت: نقشه وحیله دشمنان در جهت ایمان زدایی، اخلاق زدایی ودین زدایی از جامعه ناکار آمد بوده است اما باید اثر گذاری شما در جامعه بسیار زیاد باشد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) طبیب الدوار بطبه بود و طلبه باید مانند پیامبر درصدد معالجه مردم باشد گفت: هرجا با افراد بیمار در دین برخورد کردید، به فکر معالجه باشید نه اینکه بنشینید تا کسی سراغ شما بیاید.

امام جمعه ابرکوه در پایان تاکید کرد: باید خود را طاهر کنیم تا بتوانیم مطهر دیگران باشیم، همگام با تحصیل در جهت ادای تکلیف و وظیفه خود را اماده کنیم چرا که ارشاد برای طلبه واجب عینی است نه کفایی.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد