Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

همگرایی اولیاء و مربیان شرط اساسی تحقق اهداف آموزش و پرورش است


امام جمعه ابرکوه در جمع اعضاء شورای آموزش و پرورش گفت: کسب توفیقات مشروط به داشتن روحیه جهادی و مسئولیت پذیری مدیران، مربیان و اولیاء و تلاش بی دریغ و بی ادّعاء همه فرهنگیان است.

به گزارش سرو ابرکوه، اعضاء شورای آموزش و پرورش ابرکوه به مناسبت هفته شوراها با حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان، در دبیرستان علوم و معارف صدرا دیدار کردند.

حجت الاسلام حسینی ضمن گرامیداشت این مناسبت اظهار کرد: تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش در دیماه سال 72 زمینه ساز تحولی شگرف در نظام تعلیم و تربیت کشور بود، که ساز و کار قانونمندسازی مشارکت های مردمی و دستگاه های اجرائی را فراهم کرد.

حسینی، بهره گیری از خرد جمعی، مشاوره با صاحب نظران و کارشناسان نظریه پرداز درجلسات با هدف استفاده از ظرفیت های شهرستانی و منطقه ای و در نهایت ارتفاء سطح کمی و کیفی فعالیت های بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور را از جمله ثمرات ایجاد شوراها برشمرد.

وی افزود: این نهاد که بر اساس ترویج آموزه های دینی، قرآنی و شخصیّت پروری دانش آموزان با مبانی مذهبی بنیان گرفته است، اساساً با هدف شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان به عنوان نفرات جامعه فردا، فعالیت و میراث گرانبها از صالحان گذشته را به وارثان آینده منتقل می کند.

حسینی تصریح کرد: آموزش و پرورش موّفق، مؤلّف جامعه ای موفق است. بنابراین تلاش همگانی برای کسب توفیقات روزافزون این مرکز که بزرگترین نهاد علمی، آموزشی، اجتماعی و نافذ در همه خانواد ها می باشد، تلاش برای فرد یا طیف خاصی محسوب نمی شود بلکه تلاش برای تأمین منافع عامه است.

با این توضیح واگذاری بار مسئولیت بر دوش این اداره و فرار از مسئولیت پذیری توسط اولیاء به یقین موجب ناموفق شدن این مرکز مهم و تأثیرگذار در بخش آموزش، تربیت و پرورش خواهد شد. لذا همگرایی اولیاء و مربیان شرط اساسی برای تحقق اهداف شورای آموزش و پرورش خواهد بود.

اولیاء و مربیان می توانند دو بال نیرومند برای پرواز دادن آینده سازان در آسمان علم، فضیلت، اقتدار روزافزون کشور، القاء خودباوری، منزلت و عزت نفس آنان در مدارس باشند.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد