شناسه : 21417268
زنگ هشدار در یزد به صدا در آمده است

افزایش 12 درصدی طلاق در یزد/ از هر 6 ازدواج در یزد یک مورد به طلاق می‌انجامد


استان یزد در سال 94 از نظر میزان تغییرات طلاق با افزایش حدود 12 درصدی در رتبه هفتم کشور و بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

به گزارش یزد آوا، آوای‌اقتصاد نوشت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال، در استان یزد 8 هزار و 858 ازدواج و در مقابل آن یک هزار و 482 طلاق در سال 94 به ثبت رسیده است.

به طور میانگین در هر ماه 124 مورد و در هر شبانه روز بیش از 4 طلاق در استان ثبت شده و از سویی دیگر به طور متوسط ماهانه 738 ازدواج و روزانه 25 مورد ازدواج در استان صورت گرفته است.


همان گونه که نمودار فوق نشان می‌دهد در طول سال های گذشته با کاهش تعداد ازدواج‌های ثبت شده و در مقابل با افزایش طلاق‌ها در استان مواجه بوده‌ایم.

آمارها از افزایش بی‌سابقه 11/8 درصدی میزان طلاق و کاهش حدود یک درصدی ازدواج در سال 94 نسبت به سال قبل از آن حکایت دارد. متأسفانه روند رشد طلاق و کاهش ازدواج در استان به حدی است که در طول یک دهه، ازدواج حدود 23 درصد کاهش و طلاق بالغ بر 160 درصد در استان افزایش یافته است. به عبارتی تعداد طلاق‌ها نزدیک به 2/6 برابر شده است و این نشان دهنده گسترش پدیده شوم طلاق در استان است.

نمودار زیر روند افزایشی طلاق و کاهش ازدواج در استان را در طول سال‌های متمادی به تصویر کشیده است.

 استان یزد در سال 94 از نظر میزان تغییرات طلاق با افزایش حدود 12 درصدی در رتبه هفتم کشور و بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها همچون سمنان، خراسان رضوی، تهران نه تنها طلاق افزایش نداشته بلکه کاهش قابل توجهی نیز داشته است. بر اساس آمارها، استان کهگیلویه و بویر احمد با افزایش 35 درصد طلاق در سال 94 بیشترین افزایش رشد طلاق و استان سمنان با کاهش 13 درصدی طلاق بیشترین کاهش طلاق را در میان استان‌های مختلف به خود اختصاص داده‌اند.


در سال 94 نسبت ازدواج به طلاق‌ در کشور4.2 است و به عبارت دیگر در مقابل هر 100 ازدواج 23 طلاق به ثبت رسیده است. به بیانی دیگر به ازای هر 4 ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

این نسبت برای استان دارالعباده یزد 6 است به این معنی که به ازای هر 6 ازدواج یک طلاق اتفاق می‌افتد و 17 درصد از ازدواج هایی که در استان به ثبت می‌رسد به طلاق منجر می‌شود. این نسبت در سال ۹۳ برابر 7، در سال ۹۲، 8 و در سال ۹۱، 9 بوده است. متاسفانه نسبت ثبت طلاق به ازدواج در یزد در ۱۰ سال گذشته از 20 به 6 کاهش یافته است.

 

نمودار فوق نسبت ازدواج به طلاق‌ را در سال 94 و جایگاه و رتبه استان های مختلف کشور را نشان می‌دهد. زوج‌های البرزی، تهرانی، گیلانی بیشترین ازدواج های منجر به طلاق را ثبت کرده اند. نسبت ازدواج به طلاق در استان البرز، 2/7، تهران 2/9 و گیلان 3 است که کمترین نرخ‌های نسبت ازدواج به طلاق در کل کشور محسوب می شود. در مقابل ازدواج‌های انجام شده در سیستان و بلوچستان پایدارترین ازدواج‌های کشوری بوده به گونه‌ای که به ازای تقریبا 13 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود.


استان یزد از نظر نسبت ازدواج به طلاق بعد از استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خوزستان در رتبه ششم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.