شناسه : 34862009
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد تجلیل می‌شوند


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد به مناسبت روز قلم و ایام شهادت آیت‌الله صدوقی(ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار یزد آوا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با موضوع دومین دوره کتاب سال یزد گفت: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد و به تبع آن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان محوریت قرار دادن کتاب در برنامه‌های فرهنگی است  و کتاب تاکنون توانسته در بطن فرهنگ‌ها خود را حفظ کند و رسانه‌ای مهم و عمیق محسوب شود.

مجید جوادیان زاده  گفت: 430 اثر به دبیرخانه دومین دوره کتاب سال یزد که با هدف یزد‌شناسی و تقدیر از آثار مرتبط با استان یزد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد ارسال شده است که بر سر جایزه ویزه شهید صدوقی به رقابت پرداختند و اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان این مراسم پنجشنبه این هفته ١٤تیرماه ساعت ٢١به مناسبت روز قلم و ایام شهادت آیت الله صدوقی در تالار فرهنگ یزد برگزار می شود.

وی عنوان کرد: جایزه کتاب سال یزد ویژه شهید صدوقی یک دوره در سال 94 طراحی و برگزار شد و قرار بر این بود که این برنامه به صورت دو سالانه برگزار شود اما با رایزنی‌های مختلف و با توجه به اهمیت موضوع مقررشد این رویداد فرهنگی به صورت سالانه برگزار شود.

جوادیان زاده گفت: آثار ارسالی به دومین دوره کتاب سال یزد در گروه‌های ١٢ گانه توسط 43 داور کتاب سال جمهوری اسلامی از موسسه خانه کتاب مورد بررسی و داوری قرارگرفته‌اند و با معیارهای در نظر  گرفته شده در مراسم اختتامیه نویسندگان کتاب‌های برتر و شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی مهمترین هدف این دوره را شناسایی و معرفی کتاب های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب، معرفی و توسعه هویت فرهنگی، حمایت از ناشران، نویسندگان و پدیدآورندگان دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: امسال مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای ترویج کتاب و کتابخوانی در نظر گرفتیم که موجب باز تعریف هویت یزد با محوریت کتاب می‌‌شود که انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی که هر مدرسه و مسجد به عنوان باشگاه کتابخوانی در نظر گرفته می‌شود  از این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.