شناسه : 27616040
مديركل ميراث فرهنگی استان يزد:

1000 تخت اسكان در واحدهای بوم‌گردی استان يزد ايجاد شد


مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان يزد گفت: با راه‌اندازي 46 واحد بوم‌گردی در سطح استان يزد، هزار تخت اسكان در اين واحدها ايجاد شد و روستاهای هدف گردشگری اكنون آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

به گزارش یزد آوا؛ فاطمه دانش‌ یزدی با اشاره به استقبال مردم از راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی در سطح  استان اظهار داشت: به تازگی در شهرستان بافق به دلیل وجود ظرفیت‌های کویرنوردی دو واحد بوم‌گردی افتتاح شده است.

وی عنوان کرد: این واحدها شامل بوم‌گردی روستای قطرم و بوم‌گردی روستای شادکام است که با توجه به کویری بودن و گرم بودن شهرستان بافق، یک ظرفیت ییلاقی در این دو روستا وجود دارد و این امر سبب استقبال از واحدهای بوم‌گردی خواهد شد.

دانش یزدی ادامه داد: معماری خاص و طبیعت بسیار زیبای این دو روستا سبب شده واحدهای بوم‌گردی حتی مورد استقبال اهالی شهرستان بافق نیز قرار گیرد و به طور قطع شاهد استقبال گردشگران خارج از استان نیز خواهیم بود.

وی تأکید کرد: ایجاد واحدهای بوم‌گردی هم استقبال بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی از مناطق روستایی را به دنبال خواهد داشت و هم برای جوانان و اهالی روستاها شغل ایجاد خواهد کرد و سبب ماندگاری آنها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد 46 واحد بوم‌گردی راه‌اندازی شده که این واحدها ظرفیت اسکان هزار تخته دارند و آمادگی دارند در ایام نوروز به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خدمات‌رسانی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: این واحدها بتوانند زیرساختی مناسب برای توسعه گردشگری در روستاهای استان باشند و به شناخته شدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این مناطق بکر و زیبا کمک کنند.

انتهای پیام/

فارس




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.