Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جانشین لشکر الغدیریان استان یزد در همایش پیشکسوتان ابرکوه:

امروز از وابستگی و هجوم فرهنگی می ترسیم نه تهدیدات نظامی


جانشین لشکر الغدیریان استان یزد در جمع پیشکسوتان نیروهای مسلح ابرکوه گفت: آن چیزی که امروز ما را می ترساند وابستگی و هجوم فرهنگی است، زیرا دشمن از تهدیدات و جنگ نظامی به جایی نرسید، تغییر افکار انقلابی را هدف قرار داده است.

به گزارش سرو ابرکوه، اولین گردهمایی پیشکسوتان نیروهای مسلح و یادگاران دفاع مقدسِ عضو یگان امام سجاد (ع) در قالب بسیج پیشکسوتان(لشکر الغدیریان استان یزد) با حضور مسولین استانی و شهرستانی در دانشکده پیراپزشکی ابرکوه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیف الله ابراهیمی مسئول کانون بسیج پیشکسوتان شهرستان اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش دیدار و انس و مودت پیشکسوتان نیرهای مسلح اعم از آجا(ارتش جمهوری اسلامی)، ناجا(نیروی انتظامی جمهوری اسلامی)، سپاه و تعدادی از بسیجیان دوران مقدس و همچنین حفظ و انسجام نیروهای بازنشسته است.

در ادامه عباس دهقان جانشین فرمانده لشکر الغدیریان استان یزد با اشاره به برخی از حوادث دوران دفاع مقدس گفت: تفکر امام راحل در رابطه باجنگ به علت ارتباط معنوی با خدا، با دیگران بسیار متفاوت بود. عده ای وضع ما را در مقابل عراق همچون آهویی می دیدند که در برابر پلنگ چاره ای جز فرار ندارد؛ اما امام می فرمود: از جنگ نترسید، دزدی آمده و سنگی انداخته و ما آنچنان سیلی محکمی به صدام و حزب بعث می زنیم که نتواند از جایش بلند شود.

وجود 5 هزار نیروی بازنشیته وابسته به نیروهای مسلح در سطح استان یزد

دهقان ادامه داد: زمانی که ما هر لحظه و همه جا سایه دشمن را بالای سر خود می دیدیم و هم دنیا هر چه در چنته داشت برای مقابله با ایمان و اراده مردم ایران به میدان فرستاده بود، اما مردم با دست خالی و حتی با چنگ و دندان از سرزمین و ناموس خود دفاع کردند.

وی با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی نبود، امروز سوریه و عراق هم در اشغال داعش بود، خاطرنشان کرد: تهدیدها و تحریم های امروز بر ایمان مردم تأثیری ندارد؛ به تعبیر امام راحل، تهدید ملتی را می ترساند که «خدا» ندارد. اگر ملت ضعیف باشند و نتوانند از فضای داخلی کشور دفاع کنند، دشمن نیز کوچکترین ترحّمی نخواهد کرد.

مسئول بسیج پیشکسوتان استان یزد، تصریح کرد: آن چیزی که امروز ما را می ترساند، وابستگی و هجوم فرهنگی در عرصه های مختلف است. اگر دشمن بتواند با نفوذ فرهنگی افکار ملت را تحت تأثیر قرار دهد، به تفکر انقلابی جامعه آسیب میزند؛ لذا ما وظیفه داریم که در سایه صلابت و قدرت مردم از میراث شهدا و امام پاسداری کنیم.

دهقان با بیان اینکه 5 هزار نفر بازنشسته نیروهای مسلح در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس 85 هزار شهید بسیجی وجود داشت که از این تعداد 36 هزار نفر دانش آموزانی بودند که حتی قَدّشان هم به اندازه تفنگ نبود، اما غیرتشان حسینی بود. امروز فرصتی پیش آمده تا ما هم که افتخاران خدمت در نیروهای مسلح است، مانند آن شهیدان به جرگه بسیجیان بپیوندیم و برای تداوم حاکمیت مقدس جمهوری اسلامی نقشی ایفا کنیم.

انتهای پیام/م.ف


 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد