Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه مطرح کرد

با مجرمین جرائم انتخاباتی در فضای مجازی برخورد قانونی می شود/ رسانه های شهرستان همیشه بهترین کارآیی را داشته اند


دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در جمع اصحاب رسانه گفت: فضای مجازی قبل از انتخابات، حین رأی گیری و بعد از آن توسط مسئولین، مورد رصد واقع شده و با مجرمین جرائم انتخاباتی قاطعانه برخورد می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، علی محمد دشتکیان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی با اصحاب رسانه بیان کرد: رسانه ها امروز قدرت عظیمی در دنیا دارند و نقش آنها در جامعه بسیار حائز اهمیت است؛ رسانه ها می توانند یک دانشگاه عمومی باشند و به شکوفایی فرهنگ جامعه کمک کنند.

وی با بیان اینکه قانون فصل الخطاب کلیه مسئولین و اشخاص است، افزود: دستگاه قضا موظف است در خصوص اقدامات پیشگیرانه نقش کلیدی خود را قبل از رأی گیری، در زمان رأی گیری و بعد از آن ایفا کند. در این زمینه تعامل با مسئولین، تدابیر برای پیشگیری از تخلفات، ارتقاء آگاهی و قانون مداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه به تشریح قوانین و جرائمی که ممکن است به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه متوجه عموم مردم، نامزدها یا ستادهای انتخاباتی آنان، کارکنان دولت، اصحاب رسانه و ... شود پرداخت و تأکید کرد که در صورت مشاهده کوچکترین تخلف، با عاملین آن به صورت جدی و بر اساس قانون رفتار خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه یادآور شد: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی از جمله واتساپ، تلگرام، لاین، اینستاگرام، فیسبوک و ... نیز  به صورت کاملا دقیق رصد شده، عملکرد مجرمین و ناقضین قوانین از چشم مسئولین ذی ربط پنهان نخواهد ماند و با آنان قاطعانه برخورد می شود.

دشتکیان در خاتمه گفت: رسانه های شهرستان همیشه بدون جیره و مواجب در همه صحنه ها حضور داشته و بهترین کارآیی را داشته و خواهند داشت. لذا در شرایط فعلی نیز باید پا به پای مسئولین برای کاهش جرائم انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رأی قدم بردارند.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد