Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

توسعه کشت محصولات گلخانه ای، راهکاری مناسب در مصرف آب است


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: توسعه کشت محصولات گلخانه ای یکی از راهکارهای صرفه جویی درمصرف آب بشمار می رود که در شرایط بحران کنونی منابع آبی باید مورد توجه جدی کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه، اظهارکرد: بحران آبی تهدیدی جدی برای وضعیت موجود کشاورزی شهرستان ابرکوه است و کشاورزان باید بحران آب را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه برداشت‌های بی رویه و غیر اصولی از منابع آب زیرزمینی در کنار خشکسالی‌های پیاپی، موجب افت شدید سطح آب زیرزمینی شده است افزود: منابع آب زیرزمینی نقش تعیین کننده‌ای در بقا و توسعه مزارع و اراضی کشاورزی ایفا می کند.

غیب الهی ادامه داد: هم اکنون 648 حلقه چاه کشاورزی و 13 قنات، منابع تامین آب کشاورزی شهرستان ابرکوه (دشت‌های ابرکوه و چاه‌گیر) هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 150 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی دشت ابرکوه پمپاژ می شود که بالغ بر 96 درصد آن در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس گزارش ایرنا؛ مدیرجهادکشاورزی ابرکوه تصریح کرد: بخاطرکاهش شدید منابع آبی حدود 60 سانتیمتر سطح آب زیرزمینی ابرکوه کاهش یافته و بسیاری از قنات ها خشک شده است .

وی ادامه داد: متاسفانه طی 40 سال گذشته از مجموع 91 رشته قنات در اواخر سالهای 1370 به42 رشته قنات و هم اکنون این تعداد به 13 رشته رسیده است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد