Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرعامل تنها شرکت لبنیاتی استان که تندیس ایمنی و سلامت دریافت کرد:

تولید روزانه از 4 تن به 80 تن رسید/ اشتغال 95 درصد افراد بومی در شیکا/ جوانان تحصیل کرده کارآفرین باشند نه کارمند


مدیرعامل شرکت شیکا ابرکوه، تنها شرکت لبنیاتی استان که موفق به دریافت تندیس ایمنی و سلامت شد، گفت: تلاش جهادی و شبانه روزی تیم مدیریت این شرکت و ایجاد چشم انداز برای آینده، علت مطرح شدن آن در سطح کشور بود.

به گزارش سرو ابرکوه، شرکت یاس کویر ابرکوه (شیکا) یکی از شرکت های لبنیاتی شهرستان است، که در اوضاع نابسامان بازار داخلی در چند سال اخیر، نه تنها خود را سرپا نگه داشت، بلکه در مهرماه سال جاری رتبه برتر صنایع مواد غذایی استان را ازآن خود کرد و پس از آن موفق به دریافت تندیس ایمنی و سلامت از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شد.

سال 87 که شیکا را تحویل گرفتم تعطیل بود
حجت احمدی یکی از کارآفرینان موفق شهرستان ابرکوه، با سابقه 20 سال در کارهای تولیدی، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: اولیت تجربه کاری خود را در سال 77 در واحد صنعتی کوشش کاران آغاز کردم و در سال 1387 به پیشنهاد مسئولین وقت استان و شهرستان، شرکت لبنیاتی یاس کویر ابرکوه را که تعطیل شده بود، از سهامدار قبلی تحویل گرفتم.

احمدی افزود: با همفکری و بررسی های کارشناسانه تیم مدیریت، پس از اصلاح زیرساخت های آن تولید را شروع کردیم و تولید روزانه در حال حاضر از 4 تن به 80 تن رسیده است و کیفیت محصولات شیکا با شرکت های بزرگ کشور که حرف اول را می زنند، برابری می کند.

شیکا با شرکت های بزرگ کشور برابری می کند
وی گفت: شرکت شیکا ابرکوه جز آن دسته از شرکت های کشوری است که همراه با تکنولوژی و فناوری های جدید پیش می رود، نوشیدنی کِفیر، تولید دوغ در قوطی های فلزی که کیفیت بالاتری دارند و تنها در تعداد اندکی از شرکت ها تولید می شود، نشانه این امر است.

احمدی عنوان کرد: یکی از سیاست های کاری شرکت که موجب رشد کمی و کیفی آن شد، ارتباط با شرکت های معتبر کشوری است که با عبور از فیلترهای سخت، بسیاری از محصولات آنها در اینجا نهیه می شود.

برای سومین بار واحد برتر صنایع غذایی استان شد
مدیر عامل شیکا خاطر نشان کرد: شرایط بازار اگر چه امروز رو به پیشرفت است، ولی در چند سال اخیر وضعیت اقتصاد داخلی نابسامان بود و آنچنان که نوسانات بازار، با کم و زیاد شدن قیمت مواد اولیه ضربه سنگینی به صنایع تولیدی داخلی وارد کرد و بسیاری واحدها ورشکست و تعطیل شدند.

احمدی تصریح کرد: با مدیریت تیم از تعطیلی کارخانه جلوگیری شد و حتی در بعضی فصل ها در دو شیفت کاری فعال بود، به طوری که ماه گذشته برای سومین سال پیاپی شیکا واحد برتر صنایع غذایی استان معرفی شد و تنها واحد تولیدی استان در این بخش بود که نشان ایمنی و سلامت کشوری به دست آورد. 

سرانه مصرف لبنیات کاهش شدیدی داشته است
وی با اشاره به وجود بیش از هزار و 100 واحد لبنیاتی در کشور، گفت: در این شرایط یکی از سیاست های بازار هدف شرکت شیکا، صادرات بود. زیرا در داخل قدرت خرید مردم کم شده و سرانه مصرف لبنیات از 170 کیلو به 70 کیلو رسیده بود.

مدیر عامل شرکت موفق شیکا، گفت: در طول این چند سال فعالیت سعی کردم یکی از اهداف و وظایف اصلی شرکت را که اشتغال و کارآفرینی است، عملی کنم و به همین منظور 95 درصد 50 نیروی به کارگیری شده در شیکا را افراد بومی شهرستان انتخاب کردم و تنها درصد اندکی از آنها نیروهای متخصص غیر بومی هستند.

احمدی ادامه داد: همچنین زمینه احداث کارگاه تولیدی پت و درب آن را که قبلا از شهرهای دیگر تهیه می شد، در شهرستان ابرکوه فراهم کردیم. تلاشمان بر این بود با خرید 90 درصد شیر لازم شیکا از دامداری ها و گاوداری های شهرستان، بازار فروشی برای صاحبان آنها ایجاد کنیم.

تلاش جهادی و شبانه روزی تیم مدیریت علت موفقیت شیکا است
وی ضمن بیان اینکه امیدواریم این روند با تولید ماست و پنیر در ماه های آینده در این شرکت، ادامه داشته باشد، گفت: تلاش شبانه روزی تیم مدیریت، استفاده از فرصت ها، انجام فعالیت های تخصصی، پشتکار عوامل دست اندرکار و کارگران و ناامید نشدن در زمان ضرر، اتکا نکردن به قدرت های سیاسی و... از مهمترین علل موفقیت شرکت یاس کویر ابرکوه و مطرح شدن در سطح کشور است.

احمدی اذعان کرد: زمانی که واحدهای تولیدی بزرگ یا کوچک راه اندازی می شوند، در برنامه توسعه و سیاست کاری خود باید هدف و چشم اندازی را برای آینده در نظر بگیرند، نه اینکه به ادامه همان مسیر اولیه بسنده کنند، چرا که در این صورت محکوم به شکست می شوند.

هماهنگی بین دانشگاه و صنعت، از هزینه های گزاف تحصیل جلوگیری می کند
وی در پاسخ به سوال خبرنگار سرو ابرکوه در خصوص اثرات ارتباط دانشگاه و صنعت، تأکید کرد: در نظام آموزشی کشور در ارتباط بین ظرفیت های دانشگاه ها و نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف صنعت، ضعیف عمل شده است.

مدیر موفق ابرکوهی بیان کرد: این در حالی است که صنعت روز به روز با تکنولوژی و علم جدید حرکت کرده است ولی آموزش در همان سطح باقی مانده است و رشته های مرتبط با پتانسیل های هر منطقه کمتر در دانشگاه ها ارائه می شود. در صورت هماهنگی و ارتقاء سطح علمی دانشگاه با صنعت، از هزینه های گزاف مصرفی در تحصیل جلوگیری می شود و متخصصان و نخبگان می توانند در رشته مربوطه خود بازدهی بیشتری داشته باشند.

جوانان تحصیل کرده از تخصص خود در کارآفرینی و تولید استفاده کنند
احمدی در پایان خطاب به افراد تحصیل کرده جویای کار تأکید کرد: بر اساس تجربه ای که کسب کرده ام می گویم؛ جوانان باید ذهنیت انجام کارهای دولتی در ادارات را از خود دور کنند و هدفشان را بر فعالیت، اشتغالزایی و کارآفرینی برای خود و دیگران قرار دهند، که همان طرح اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه تناسب شغل کارمندی نسبت به جمعیت، در کشور ما چندین برابر دیگر کشورهای توسعه یافته است، گفت: کشور ما نیازمند متخصص تولید کننده و کارآفرین است تا با بالابردن کیفیت محصولات داخلی و صادر کردن به جهان، ثابت کند که «ما می توانیم».

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 3.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد