Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معضلی که دامن گیر مهریز هم شد

فرهنگ افسارگسیخته و هنجارشکن راه بندانی توسط کاروان های عروسی!


از معضلات اجتماعی که همچنان در مهریز خودنمایی می کند راه اندازی کارناوال و کاروان های عروسی (عروس کشانی) شبانه با ایجاد رقص و اواز، سر و صدا و همراه به راه بندان که موجب نارضایتی شدید مردم شده است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از صبح مهریز، در سال های نچندان دور زمانی که عروس و داماد می‌خواستند به خانه بخت بروند اعضای فامیل با دعای خیر و سلام و صلوات آنها را بدرقه می‌کردند.

آنها در آن سال ها در یک مراسم بسیار ساده ، عروس و دامادها  را با مراسم خاص و خوب تا محل زندگیشان می‌رساندند.

متاسفانه امروزه سبک و سیاق این موضوع مهم فرهنگی و اجتماعی بشدت دچار دگرگونی شده و این بدرقه‌ها شکل دیگری به خود گرفته است.

راه اندازی کاروان های عروسی رسمی دیرینه است که متاسفانه در سال های اخیر در مهریز به صورت افسارگسیخته و با مجموعه ای از ناهنجاری ها اجرا می شود.

متاسفانه بعد از پایان مراسم در برخی سالن های شهر مهریز که تا پاسی از شب  ادامه دارد تعدادی موتور سوار در جلو و سپس حجم سنگین خودروها در عقب با آهنگ  و آواز بلند، بوق زنان، پخش ترانه های مربوط به خوانندگان زمان طاغوت توام با آتش زدن ترقه و سر و صدای کر کننده مزاحم آسایش مردم می شوند.

برایم خیلی تاسف آور بود که شب گذشته در یکی از بلوارهای مهریز حدود ساعت 12 بعد از نصف شب حدود 20 دقیقه بخاطر عروس کشانی یک لاین را بصورت کامل مسدود کرده بودند.

حتی دیدم برای نخستین مرتبه که در جلو ماشین عروس چند اتومبیل بصورت افقی کل بلوار را سد کرده بودند و مسیر را برای رقض و آواز جوانان فراهم کرده و یک وضعیت بسیار زشتی را برای مردم و رهگذاران فراهم نمودند بودند.

باید سوال کرد مسئول برخورد با این هنجارشکنی ها ، سد معبر درست کردن ها ، رقض و آواز های آن چنانی ، سد خیابان اصلی شهر کردن و جرائم مشسهود کیست؟

بارها در این خصوص مشخص به مسئولان اجرایی مرتبط با این بد اخلاقی ها و هنجارشکنی های زشت در مهریز یادآوری  شده ولی ظاهرا گوش شنوایی حداقل برای انجام ماموریت های مسلم وجود ندارد.

بدون شک کاسه صبر مردم متدین هم اندازه ای دارد و مردم نمی توانند در مقابل بی احترامی به ارزش ها و مقدسات و مزاحمت ها بی تفاوت باشند.

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد