Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در ابرکوه عنوان کرد

«طرح آمایش سرزمین» راهکاری مناسب برای افزایش پایداری توان منطقه‌ای


عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، طرح آمایش سرزمین را راهکار مناسبی برای افزایش پایداری توان منطقه‌ای در راستای برآورد نیازهای جامعه دانست.

به گزارش سرو ابرکوه، «پنجمین همایش ملی توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک» با حضور مسئولان ارشد شهرستان و استان و شرکت کنندگان در محل سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه برگزار شد.

محمدحسین رامشت عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و سخنران اصلی این همایش، اظهار کرد: راهکار مناسب برای افزایش پایداری توان منطقه‌ای در راستای برآورد نیازهای جامعه، طرح آمایش سرزمین است که تلاش دولتمردان و مسئولان در این راستا لازم و ضروری است.

رامشت افزود: سال‌های گذشته هزار دریاچه در ایران وجود داشته اما اکنون بحران آب و خشکسالی حاکم بر مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق مورد بحت این همایش، حاصل ناکار آمدی برنامه‌های توسعه در گذشته است.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه نیز با توجه به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برگزاری پنجمین همایش ملی توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک را حرکتی مثبت در راستای تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برگزاری این نشست‌ها چنانچه همراه با دستاوردهای عملی باشد یکی از راهکارهای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

عبدالکریم رضائیان معاون آموزشی این دانشگاه نیز در این نشست گفت: این همایش چهار دوره قبلی خود را با موفقیت برگزار کرده است و با توجه به اهمیت موضوع توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک، فعالیت دائمی دبیرخانه همایش در راستای پرداختن به مشکلات و بحران‌های موجود در موضوع آب، محیط زیست و کشاورزی مهم است.

به گزارش آنا، رضائیان افزود: تعداد 143 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد 81 مقاله در قالب سخنرانی و چاپ در مجموعه مقالات از سوی کمیته علمی همایش پذیرفته شد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد