Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر آب و فاضلاب ابرکوه با حضور در جلسه شورای شهر مطرح کرد:

ابرکوه در صدر کم مصرف ترین شهرستان های استان در استفاده از آب


مدیر امور آب و فاضلاب شهر ابرکوه با بیان اینکه سرانه مصرف آب شهروندان ابرکوهی روزانه 220 لیتر است، افزود بر اساس آمارها این میزان سرانه استفاده از آّب، ابرکوه را در صدر کم مصرف ترین شهرستان های استان قرار داده است.

به گزارش سرو ابرکوه، جلسه شورای اسلامی شهر با حضور اعضا، شهردار و مدیر امور آب و فاضلاب شهر ابرکوه، در سالن شورای اسلامی شهر ابرکوه به منظور اجرای طرح های فاضلاب شهری، اجرای اصلاح و بازسازی شبکه توسط اداره آبفا در چند نقطه شهر و مصرف بهینه آب در این فصل، برگزار شد.


سید محسن پورسید مدیر امور آب و فاضلاب شهر ابرکوه ضمن تشکر از مردم در صرفه جوی آب اظهار کرد: مردم ابرکوه از باکیفیت ترین آب در استان استفاده می نمایند که مورد تایید کارشناسان کنترل کیفیت مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب یزد می باشد.

پورسید با اشاره به انتقال آب از منطقه خارج از استان به ابرکوه افزود: اگر چه اجرای این پروژه هزینه بسیار زیادی در بر دارد، ولی آب انتقالی بسیار با کیفیت، قابل شرب و سالم می باشد.
وی با بیان اینکه آب آشامیدنی ابرکوه از 10 حلقه چاه عمیق استحصال می شود، گفت: این آب تاکنون با تمام معیارهای استاندارد آب آشامیدنی به شماره 1011 و 1053 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان جهانی بهداشت (WHO) مطابقت داشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان عنوان کرد: در سال جاری کارکنان این شرکت تمام تلاش خود را برای رفاه حال شهروندان انجام دادند، تا مشکل خاصی در زمینه آبرسانی نداشته باشیم و به لطف خدا از نظر قطعی و کمبود فشار آب، مشکلی ایجاد نشد.

پورسید خاطر نشان کرد: در سال گذشته انتقال آب با وسعت بیش از 2/2 میلیون مترمکعب از منطقه خارج از استان با فاصله 75 کیلومتر تا مرکز شهر را داشته، که از سال جاری تاکنون بیش از 850  هزار مترمکعب انتقال آب منطقه به ابرکوه انجام شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: در سال گذشته 3000 مورد آزمایش کلرسنجی و 2000 مورد آزمایش میکروبیولوژی و شیمایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد شبکه فاضلاب اجرایی شده و به اتمام رسیده و جاهای باقی مانده هم در دستور کار می باشند.

مدیر امور آب و فاضلاب ابرکوه سرانه مصرف آب شهروندان ابرکوهی را جز سرانه کم مصرف استان اعلام نمود و گفت: سرانه مصرف آب روزانه هر فرد ابرکوهی به طور متوسط 220 لیتر می باشد , میزان پرت آب در شهرستان ابرکوه 9/12 درصد بوده که از میانگین پرت استان پایین تر است.

حاتمی شهردار ابرکوه در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات شایسته کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهرستان و آشنایی با مشکلات برنامه های اجرایی خواستار تسریع انجام پروژه های باقی مانده شد.

سید حمید جلایی رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه ضمن اعلام رضایت از روند فعالیت های شرکت آب و فاضلاب گفت: به عنوان نمایندگان مردم خواستار تسریع در اتمام پروژه ها می باشیم، تا در اسرع وقت مناسب سازی شده و مانع از سوء تفاهمات شویم.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد