Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر امور آب و فاضلاب شهری ابرکوه:

مصرف روزانه 10 هزار متر مکعب آب در ابرکوه/ در مصرف آب صرفه جویی کنیم


مدیر امور آب و فاضلاب شهری ابرکوه گفت : در حال حاضر در شهرستان روزانه 10 هزارمتر مکعب آب مصرف می شود.

به گزارش سرو ابرکوه؛ سید محسن پورسید مدیر امور آب و فاضلاب شهری(آبفا) ابرکوه درگفت وگو با خبرنگار ۱۵ دی، اظهار کرد : مدیر امور آب و فاضلاب شهری ابرکوه گفت: در شهرستان روزانه 10 هزارمتر مکعب آب مصرف می شود و با توجه به کاهش بارندگی ها و تداوم 2دهه خشکسالی، صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی ضروری است.

وی ادامه داد : آب شرب جمعیت ۳۰ هزار نفری شهر ابرکوه در قالب ۱۳ هزار و ۲۵۰ مشترک از طریق ۱۴ حلقه چاه ، ۱۰۱کیلومتر خط انتقال و ۱۷۰کیلومتر شبکه توزیع تامین می شود.

پورسید گفت : سازمان جهانی بهداشت ضمن دعوت مردم به صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی با ارزش اقتصادی بالا، سرانه استاندارد آب هر شهروند را ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر ذکر کرده است.

پورسید با اشاره به فصل تابستان و افزایش دمای هوا و افزایش مصرف آب افزود: نصب سایبان برای کولرهای آبی و استفاده از شیرهای کاهنده ، مصرف آب شرب را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد شبکه توزیع آب شرب شهر ابرکوه فرسوده است، اظهار کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب نیاز به مرمت و تعویض ۴۲ کیلومتر لوله های فرسوده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری(آبفا) ابرکوه، همچنین تصریح کرد: به دلیل افت سطح آب های زیرزمینی و تبعات خشکسالی آبدهی یک حلقه چاه آب شرب از ۲۰ لیتر در ثانیه به سه لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

این مسئول از واگذاری و نصب ۲۴۸ فقره انشعاب با کاربری های مختلف در سال ۱۳۹۶ خبر داد و یادآور شد : سال گذشته ۸۹۵ متر شبکه توزیع اصلاح و بازسازی شده است.

در استان یزد حدود ۴۰۰ هزار دستگاه کولر آبی مورد استفاده شهروندان است و آماری از تعداد تخمینی کولرهای آبی جمعیت شهری ابرکوه در دست نیست.
حوزه آبریز شهرستان ابرکوه در شمال استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد