Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد خبر داد:

اختصاص 200 هکتار اراضی کشاورزی ابرکوه به کشت ذرت علوفه ای ودانه ای


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان از پایان برداشت ذرت علوفه ای ودانه ای خبر داد و گفت: بیش از37 هزار تن ذرت علوفه ای ودانه ای از مزارع تولید شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، فرجام فاضلی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد اظهار کرد: از سطح 400 هکتار ذرت علوفه ای با متوسط 55 تن و از سطح دو هزار و 435 هکتار اراضی سطح زیرکاشت ذرت دانه ای با احتساب هفت تن در هکتار بیش از 17 هزار تن ذرت دانه ای از مزارع استان برداشت شد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در مجموع دو هزار 835 هکتار اراضی استان یزد به کاشت محصولات ذرت دانه ای و علوفه ای اختصاص دارد که دو هزار400 هکتار آن در شهرستان خاتم (هرات) و 200 هکتار آن نیز در ابرکوه است.

فاضلی اضافه کرد: ذرت علوفه ای برداشت شده بصورت سیلو شده جهت خوراک دام استان استفاده می شود و ذرت دانه ای توسط شرکت پشتیبانی امور دام باقیمت تضمینی هرکیلوگرم 9600 ریال از کشاورزان خریداری می شود .

این مسئول تصریح کرد: تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور بویژه تولید محصولات علوفه ای از سیاست و اهداف وزارت جهادکشاورزی در استان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: برداشت محصولات ذرت دانه ای باسه دستگاه چاپر و علوفه ای با شش دستگاه کمباین مجهز به حد برداشت شد.

وی یادآور شد: باتوجه به شرایط آب وهوایی کار برداشت این محصولات از اوسط آبان ماه آغاز و اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت و بیش از یکهزار و 700 نفر کشاورز در امر کاشت محصول ذرت فعالیت دارند.

انتهای پیام / ف

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد