Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه مطرح شد

سود حاصل از تلاش کشاورزان در جیب دلالان/ درخواست هدایت سرمایه گذاران به ابرکوه برای ایجاد صنایع تبدیلی


امام جمعه ابرکوه در جلسه شورای فرهنگ عمومی از مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی درخواست کرد تا سرمایه گذاران را جهت ایجاد صنایع تبدیلی راهنمایی کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور مدیر کل تعاون روستایی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با محوریت "بررسی وضعیت کشاورزی و ارائه راهکار بهینه و پربار کردن تولیدات کشاورزی"، در دفتر امام جمعه ابرکوه برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: ابرکوه از دیر باز به عنوان قطب کشاورزی استان مطرح بوده است. لذا یکی از کلیدی ترین تدابیر از ناحیه مسئولین به منظور حفظ وضعیت کشاورزی ، کنترل تحصیل آب از طریق نصب کنتورهای هوشمند می باشد.

حسینی تصریح کرد: پربارترین محصولات کشاورزی ابرکوه پسته، انار و زردآلو می باشد که علاوه بر پاسخگویی به نیاز استان و کشور می توان آن ها را به خارج از کشور نیز صادر نمود. اما این امر نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی می باشد، لذا از سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت تعاونی روستایی درخواست می شود تا سرمایه گذاران را برای این منظور راهنمایی کنند.

سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه در ادامه بیان کرد: توسعه پایدار یک شهر تنها در گرو صنعتی شدن آن نیست، بلکه صنعت و کشاورزی باید به موازات یکدیگر رشد داشته باشد.

رسولی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای رونق کشاورزی، کشت محصولات کم آب خواه و تغییر نوع آبیاری است. در هیمن راستا متخصصان و کارشناسان با حضور در جمع کشاورازن باید  آنان را با کشاورزی نوین که درآمدزایی بیشتری داشته باشد، آشنا کنند.

وی تصریح کرد: قیمت تولیدات کشاورزی برای مصرفت کننده بسیار بالا است در صورتی که همین محصولات از کشاورز با قیمت بسیار ناچیزی خریداری می شود؛ در این میان تنها دلالان هستند که سود سرشاری را عاید می کنند. البته این ایراد متوجه خود ما مسئولین است و نیازمند نظارت های بیشتر و جدی تری می باشد.

فرماندار شهرستان ضمن بیان اینکه سهولت ایجاد اشتغال در کشاورزی بیش از بخش صنعت است، تأکید کرد: اگر وضعیت کشاورزی موجود تنزل یابد، در آینده شاهد افزایش میزان مهاجرت خواهیم بود که ناخواسته موجب به وجود آمدن ناهنجاری های بسیاری در جامعه می شود.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد