Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون شهردار ابرکوه عنوان کرد

احداث میدان میوه و تره بار در ابرکوه، راهگشای تحقق شعار سال


معاون شهردار ابرکوه گفت: فقدان مرکز توزیع محصولات کشاورزی و دامداری مهمترین نیاز تولیدکنندگان داخل شهرستان است.

به گزارش سرو ابرکوه، معاون شهردار ابرکوه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین مشکلی که تولیدکنندگان در ابرکوه با آن رو برو هستند، فقدان مرکز توزیع محصولات می باشد.

سید علیرضا رسولی افزود: اگر بتوانیم از طریق ایجاد مرکز توزیع برای تولیدات داخلی بازار فروش مناسب پیدا کنیم، قیمت محصولات برای تولیدکننده به صرفه خواهد بود و دیگر سود حاصل از زحمات و تلاش های کشاورزان و دامداران نصیب دلالان نمی شود.

رسولی خاطرنشان کرد: زير ساختي به نام ميدان ميوه و تره بار ابرکوه در زميني با مساحت پنج هکتار با پيشرفت فيزيکي چهل درصدی و بدون استفاده از تسهیلات حمایتی ايجاد شده است. این طرح در راستای تحقق شعار سال که با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، در جهت عرضه محصولات کشاورزي ,تنظيم بازار و .....چاره گشا خواهد بود.

وي در خاتمه خواستار پیگیری و اجرای مصوبات هيات دولت مصوب 26 خردادماه 94 در حوزه آب، توسط دستگاه هاي ذی ربط استان و سازمان جهاد کشاورزي شد.

از بین رفتن یک سوم محصولات کشاورزی در حین برداشت

عضو شورای اسلامی شهر در ادامه این جلسه ضمن اعتراض به بی عدالتی در برداشت آب از سفره های زیرزمینی توسط شهرها و استان های همجوار اظهار کرد: علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، باید صرفه جویی در برداشت میوه نیز داشته باشیم؛ چرا که بیش از یک سوم از محصولات کشاورزی که سرمایه های یک مملکت است، هنگام برداشت از بین می رود و دیگر قابل استفاده نیست.

رضا ربانی تصریح کرد: نیاز به صنایع تبدیلی در ابرکوه بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که نه تنها در بخش تبدیل میوه به فرآورده های مختلف، بلکه در جهت تبدیل سرشاخه درختان به تخته و صنایع چوبی در ابرکوه می تواند موجب درآمدزایی و اشتغال شود.

ربانی تأکید داشت: یکی از مواردی که در شهرستان نیازمند نظارت ویژه مسئولین است، احداث باغ و خانه باغ هایی است که نسبت به گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد