Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در کارگاه بررسی آسیب های فضای مجازی مطرح شد

استفاده ناصحیح از شبکه های مجازی فرصت ها را به تهدید تبدیل می کند


مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ابرکوه گفت: کارگاه پیشگیری از آسیب های شبکه های مجازی با هدف آشنایی نوجوانان با مضرات این شبکه ها در کانون شهید چمران برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه، کارگاه پیشگیری از آسیب های شبکه های مجازی در کانون شهید چمران با حضور 15 دانش آموز پسر عضو کانون برگزار شد.

بهجت اکرمی مشاور کمیته امداد ابرکوه در این کارگاه 2 ساعته در خصوص مضرات شبکه های مجازی مطالبی بیان کرد.

اکرمی مهمترین پیامدهای منفی شبکه های مجازی را در این کارگاه برشمرده و نسبت به آن هشدار داد و افزود: شکل گیری شایعات و اخبار کاذب، تبلیغات ضد دینی، نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دور ماندن از اجتماع  از مهمترین مضرات این شبکه های گسترده می باشد.

مشاور کمیته امداد ابرکوه همچنین برخی از فواید این شبکه ها را برشمرد و تاکید کرد: دسترسی سریع به اطلاعات، آشنایی با افراد مختلف، شکل گیری و تقویت خرد جمعی، بیان ایده ها به طور آزادانه و افزایش اعتماد به نفس از مهمترین فواید شبکه های مجازی می باشد، اما باید توجه داشت که همه این موارد در فضای مجازی رخ می دهد که اثر با دوامی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید آموزش‌های درست و به موقع در خصوص استفاده از فضای مجازی ارائه شود، افزود: گسترش تکنولوژی و افزایش نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی یک فرصت بوده اما اگر از آن درست استفاده نکنیم به تهدید تبدیل می‌شود و حریم‌ها شکسته و آسیب‌های فضای مجازی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام / ک
 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد