Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خاطرات انقلاب در ابرکوه از زبان فرماندار:

انقلاب بزرگ، رهبر و محوری بزرگ می خواهد/ مردم با اصل نظام مشکل ندارند


فرماندار ابرکوه گفت: درس انقلاب این بود که هر انقلاب عظیمی یک محور و رهبر می خواهد؛ امروز این رهبری بر عهده حضرت آیت الله خامنه ای است که فصل الخطاب می باشند.

محوریت مردم؛ چیزی که در نظام پهلوی وجود نداشت

سید نبی رسولی فرماندار شهرستان ابرکوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرو ابرکوه در رابطه با ابرکوه و نقش شهرستان در انقلاب اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و مردمی بود و این دقیقا همان چیزی بود که در رژیم سابق اصلا وجود نداشت؛ لذا امام حق تعیین سرنوشت را به دست خود مردم گذاشت و این خود مردم بودند که حکومت اسلامی را برای خود برگزیدند. وجود انتخابات متعدد در 36 سال گذشته و حضور مردم در تمامی آنها خود اثبات کننده این حرف است.

نسخه انقلاب برای کل جهان پیچیده شد

رسولی افزود: انقلاب اسلامی نه تنها برای ایران نسخه ای شفا بخش بود، بلکه این نسخه برای تمامی ملت های دنیا پیچیده شد و آنان نیز دریافتند که رهایی از یوغ استعمار و ظلم تنها از طریق وحدت و ایمان امکان پذیر است. در انقلاب اسلامی ایران اصل بر عدم وابستگی بود که به یاری خداوند این عدم وابستگی در همه زمینه ها برای ملت ایران فراهم شده و حتی پیشرفت های ایران در بعد انرژی هسته ای، پزشکی و فرهنگی چشم دشمنان را کور کرده و آنان را به فکر مقابله با خودکفائی ایران انداخته است.

وی تصریح کرد: تنها کسانی می توانند تفاوت نظام اسلام را با حکومت پهلوی درک کنند که هر دو حکومت را دیده باشند. مردم و نسل جدید انقلاب با اصل نظام و انقلاب اسلامی مشکلی ندارند زیرا همه این انقلاب متعلق به مردم است؛ فقط دولت ها و مسئولین باید توجه بیشتری به مردم و خواسته هایشان داشته باشند.

در راهپیمایی ها، ترس وجود نداشت

فرماندار شهرستان ابرکوه که در زمان انقلاب نوجوانی 13 ساله بود از آن روزها می گوید: زمانی که مردم در ابرکوه علیه رژیم شاه تظاهرات می کردند، من دانش آموز کلاس دوم راهنمایی بودم که 13 سال بیشتر نداشتم؛ اما بیشتر آن حوادث را به خاطر دارم که مردم چگونه با اتحاد و همدلی و بدون هیچ گونه ترس از مأمورین ژاندرمری و ساواک به خیابان ها می آمدند و بر علیه شاه شعار می دادند.

رسولی در ادامه خاطراتش گفت: وقتی مردم اعلامیه های امام را پخش می کردند و می گفتند که امام می خواهد حکومت اسلامی را حاکم کند، کمتر کسی تصور می کرد که انقلابی به این عظمت رقم بخورد ولی با این وجود صحبت های امام را با جان و دل می شنیدند و به آن عمل می کردند. امام به مردم آموخت که می توان کارهای بزرگ را با وحدت و درک یکدیگر انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: پس از واقعه انقلاب مردم این درس را آموختند که هر حرکت بزرگ یک محور و رهبر می خواهد که نشان دهنده راه درست باشد که به برکت الطاف خداوند امروز ما این رهبر عظیم الشأن را در نظام اسلامی خود داریم که فصل الخطاب همه امور است. اگر بدون هیچ چون و چرا به رهبرمان حضرت آیت الله خامنه ای(حفظ الله) اقتدا کنیم، مانند سال 57 ملت و دولتی خواهیم داشت که اگر کل جهان هم متحد شوند، نمی توانند ما را از پای درآورند.

وحدت و همدلی، رمز پیروزی

رسولی بیان داشت: در سال 57 همه جوانان دریافته بودندکه نظام حاکم هیچ گونه پیشرفتی نخواهد داشت و حتی کم کم تمامی امتیازات ایران به کشورهای بیگانه داده می شود؛ لذا به رهبری امام قیام کردند تا سرزمین و ناموسشان را حفظ کنند. در ابرکوه نیز همه مردم برای پیروزی انقلاب تلاش می کردند اما در بین آنان عده ای شاخص بودند مانند: شیخ حسین و شیخ هادی فلاح زاده، شهید حسین آدمی، حاج آقا امیر(سید محمد حسین عظیمی) و تعدادی از روحانیون که از قم به ابرکوه اعزام می شدند.

فرماندار انقلابی شهرستان ابرکوه ادامه داد: در آن زمان محوریت محله و شهر بیشتر به دست حاج آقا امیر بود که با همکاری فرزندش اعلامیه ها را به دست مردم و انقلابیون می رساند و موج راهپیمایی را به راه می انداخت. در یکی از تظاهرات های ابرکوه، مأمورین شاه یکی از جوانان را گرفته بودند و کتک می زند و این عمل موجب خشم مردم شد و با گفتن الله اکبر به سمت آنان حرکت کردند، یکی از مأمورین ژاندارمری اسلحه خود را برداشت و به طرف مردم شلیک کرد که در این تیراندازی چند نفر از جوانان شیر دل ابرکوهی از جمله: سید محمد حسین عظیمی(حاج آقا امیر)، رضا مهدی پور، مومن فلاح زاده مورد هدف گلوله قرار گرفتند.

از جوانان همراهی می خواهیم

این یادگار انقلاب تأکید داشت: در سال 57 و قبل از آن وظیفه جوانان ایستادگی در برابر ظلم بود و ما امروز از جوانان همراهی و همدلی می خواهیم؛ آنان باید در حوزه دانش و آگاهی تلاش کنند تا ایرانی عقب مانده نداشته باشیم




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد