Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با هدف توانمندسازی امدادگران برگزار شد؛

اولین دوره تخصصی آموزش اقدامات پیش بیمارستانی در ابرکوه + تصاویر


جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه برای اولین بار اقدام به برگزاری دوره تخصصی آموزش اقدامات پیش بیمارستانی نمود.

خلیل اکرمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، از تشکیل کلاس های آموزشی اقدامات پیش بیمارستانی خبر داد و گفت: این دوره تخصصی ویژه امدادگران سراسر شهرستان که دوره مقدماتی و تکمیلی را گذرانده اند، با حضور اساتید مجرب استانی و شهرستان برگزار شد.

اکرمی ضمن بیان اینکه برگزاری چنین دوره ای تا کنون در ابرکوه بی سابقه بوده است، افزود:  هدف از برپایی دوره آموزشی اقدامات پیش بیمارستانی، توانمندسازی هر چه بیشتر  امدادگران و جمعت هلال احمر در مواجهه با حوادث، آشنایی بیشتر امدادگران با نحوه برخورد با مصدومان ترومایی و انجام مراقبت‌ها و اقدامات پیش بیمارستانی برای کمک به مصدومان می باشد.

وی در رابطه با سرفصل های تدریس شده اذعان کرد: امدادگران پس از تیم بندی، به گروه های مختلف تفکیک شده و  مباحث دوره تثبیت پزشکی مصدوم، باز کردن راه هوایی و لوله گذاری، فوریت های نجات درمانی، انتقام مصدوم، آسیب شناسی تروما و مصدومات و نحوه برخورد با مصدومین دچار تروما، تریاژ و ... را فرا گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان در پایان تصریح کرد: شرکت کنندگان پس از 40 ساعت حضور در کلاس های تئوری و عملی آموزشی اقدامات پیش بیمارستانی، در صورت قبول شدن در آزمون مربوطه که به زودی برگزار خواهد شد، مدرک معتبر، دریافت می نمایند.

انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد