Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه:

بصیرت لازمه وحدت است/ امروز شاهد تحقق شعار «بسیج تنها منحصر به ایران نیست» هستیم


امام‌جمعه ابرکوه، گفت : امروز که پیامدهای بسیج را در منطقه مشاهده می‌کنیم به اندیشه و آینده‌نگری بنیان‌گذار انقلاب، که فرمودند؛ بسیج تنها منحصر به ایران نیست، پی می‌بریم.

به گزارش سرو ابرکوه؛ ظهر امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، در خطبه‌های نماز با تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد : این بزرگواران بهترین الگوی واجد کمالات هستند که با تأسی از سیره اخلاقی آنها می‌توان به سعادت رسید و حاکمیت جاهلیت مدرن را نابود کرد.

لازمه وحدت؛ بصیرت و دوری از شیاطین جنی و انسی است
حجت‌الاسلام حسینی ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت : درزمانی که جهان اسلام درگیر تشتت و تفرق ناشی از تلاش مثلث شوم غربی عربی عبری است، ملت‌ها با هوشیاری و بصیرت، باید پیروی از شیاطین جنی و انسی و حرف‌های تفرقه‌افکنانه را کنار بگذارند و با لبیک به ندای رحمانی ولی امر مسلمین جهان، وحدت و همبستگی خود را حفظ کنند.

وی، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز تشکیل بسیج به‌فرمان امام خمینی (ره) افزود : بسیج شجره طیبه‌ای که با پیدایش آن حادثه‌ای مهم و عظیم در ایران و جهان اسلام رخ داد.

امروز شاهد تحقق سخن امام راحل در خصوص «بسیج تنها منحصر به ایران نیست» هستیم
حسینی تصریح کرد : امروز که پیامدهای بسیج را در منطقه مشاهده می‌کنیم به اندیشه و آینده‌نگری بنیان‌گذار انقلاب پی می‌بریم، که فرمودند؛ بسیج تنها منحصر به ایران نیست، بلکه باید با صدور انقلاب و تشکیل هسته‌های مقاومت در تمامی جهان، در مقابل شرق و غرب ایستاد.

خطیب جمعه ابرکوه بیان کرد : بسیج به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مجموعه‌ای مردمی، پیش رو، آرمان‌خواه، دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر است، که مایه بیم دشمنان و امید دوستان می‌شود. بسیج جهان اسلام برای آمریکا در معامله قرن ایجاد بن‌بست کرده است.

وی مطرح کرد : امروز جلوه‌های تحقق اهداف بسیج در جهان اسلام را در تثبیت قدرت حزب‌الله لبنان، فاطمیون افغانستان، نیروهای دفاع ملی سوریه، جبهه مقاومت فلسطین، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق با هدایت و حمایت سکان‌دار کشتی انقلاب، مشاهده می‌کنیم.

امام‌جمعه ابرکوه ادامه داد : لذا به آمریکا می‌گوییم حق‌داری از ما عصبانی باشی، بازهم عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

فشار تحریم‌های آمریکا نباید وحدت ایران و عراق را خدشه‌دار کند
حسینی، با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور عراق با مقام معظم رهبری در هفته گذشته، گفت : ایشان به رئیس‌جمهور عراق، حفظ اتحاد ملی کشورشان، توجه به مرجعیت، ضرورت شناخت دوست از دشمن و ایستادگی در مقابل دشمن را با حفظ ظرفیت جوانان حشدالشعبی توصیه کردند.

وی بیان کرد : امروز سرنوشت ملت‌های مسلمان عراق و ایران به‌هم‌پیوسته است و باید منافع مادی و معنوی مشترک را دنبال کنند. فشار تحریم‌های آمریکا و تحرکات ایذایی رژیم وهابی عربستان نباید بر این مهم تأثیرگذار باشد.

آمریکا در برجام در پی وقت‌کشی است
حسینی، با محکوم کردن اظهارات سخیف و طلبکارانه وزیر خارجه انگلیس نسبت به ایران، تأکید کرد : امیدواریم این موضوع حجت را بر مسئولین کشور ما تمام کرده باشد، که راهکار برون‌رفت از مشکلات در درون‌نگری و درون‌گرایی ببینند نه در خارج از کشور.

وی خاطرنشان کرد : آمریکا و اروپا در بحث برجام بارها وعده سر خرمن داده‌اند و در پی وقت‌کشی و فرصت سوزی هستند، یعنی تقسیم‌کار مشترک بین آمریکا و اروپا خرید زمان برای آمریکا است.

وزارت خارجه باید در تعهد انگلیس و اروپا مطالباتی داشته باشد
حسینی اذعان کرد : روباه پیر استمعار در سفر به ایران ثابت کرد، می‌خواهد با هجمه به ایران و قرار دادن ما در موضع پاسخگویی، فرار روبه‌جلو داشته باشد. نکته مهم این است که وزارت خارجه ایران باید از انگلیس و اروپا، مطالباتی نسبت به مماشات آنها در تعهداتشان داشته باشد، زیرا آنها می‌خواهند در همکاری با واشنگتن برای فشار بر ایران دست‌خالی نباشند.

امام‌جمعه ابرکوه گفت : دستگاه دیپلماسی باید بپرسد چرا باگذشت هفت ماه از موعدی که ایران، برای ساختن سازوکار جهت از بین بردن خاصیت تحریم‌های آمریکا و التزام به مفاد برجام داده است، هنوز راه‌حل شفافی از ناحیه آنها ارائه نشده است.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد