Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

طی پیامی صادر شد؛

بیانیه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه به مناسبت هفته بسیج


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، در اولین روز از هفته گرامیداشت بسیج بیانیه ای به همین مناسبت صادر نمود.

سرو ابرکوه؛ متن بیانیه بدین شرح است:


نام بسیج یاد آور خاطره عزیز ترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ماست نهادی که به تعبیر حضرت امام (ره) تشکیل آن یقیناَ از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود و شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان رشادت و شهادت سر دادند.

بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه های پاک اسلامی است که تربیت یا فتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نمود اند. با این اوصاف هیچ نهادی والاتر و عزیزتر از بسیج در نگاه امام وآن پیر روشن ضمیر نبوده است.

حق هم همین است به ویزه آنگاه که دشوارترین شب هاو روزهای پرخطر هشت سال دفاع مقدس را به یاد آوریم و نقش بسیج و بسیجی ها را در خلق حماسی ترین صحنه های تاریخ ایران مرور کنیم. درآن صورت است که ما نیز همگام با رهبر سفر کرده این امت میپرسیم حقیقتاَ اگر بخواهیم مصداق ملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهد بود.

نوجوانان و جوانان و پیران جوانمردی که داوطلبانه بی هیچ ادعا روزهای سخت جنگ را مردانه پشت سرنهادند و بدون در خواست پاداش و سپاس، فقط برای ادای تکلیف در برابر بی رحم ترین دشمنان این آئین و سرزمین سینه سپر کرداند و البته (فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر)

هفته بسیج فرصت خوبی برای باز خوانی آن روز ها و روزهای پس از آن است؛ روزهایی که بسیجیان بازمانده که نه، باز گشته از معراج، نه تنها قدر ندیدند و در صدر ننشستند،که گاه طعنه هم شنیدند و به حاشیه نیز رانده شدند اما این فرزند و جانشین فرزانه امام بود که بسیجی را همیشه حاضر در میدان می خواست و می خواهد. بسیجی گرچه مرد میدان های خطر و فداکاری است اما فقط برای آن روزها نیست هر روز و هر هفته از آن بسیج است و راه نجات نیز حضور جانانه آنان در میدان.

باید باور کرد که تنها راه نجات کشور باز گشت به فرهنگ بسیج و حاکمیت  تفکر بسیجی بر همه عرصه ها ست؛ چرا که اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازشد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند. تکریم بسیج احترام به مردانگی و مروت است، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است. بسیجیان نیازی به احترام و تجلیل ما ندارند ما هستیم که به آنان و حضور فعالشان برای همیشه نیازمندیم.

جنگ آزمون خوبی برای جدا شدن صف مدعیان و مردان حقیقت بود. شعار امروز اگر پشتوانه و سابقه ای در دیروز نداشته است بسان  همه شعار ها است و نیازمند امتحان در روز مبادا. خدا را سپاس که رویش های بسیج همچنان پر ثمر و پر برکت خیز است. اما مبادا که نام آوران روز های سخت از یاد بروند و در گرد و خاک بازی های روزگار دیده نشوند چه رسد که خدای ناکرده کم لطفی و جفا ببینند.

امام عزیز (ره) در پایان یکی از پیام های خود در رابطه با بسیجیان فرمودند: من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

هفته بسیج سال 93 با شعار «بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی» از 30 آبان تا 6 آذر ماه ادامه دارد به همین مناسبت ناحیه مقاومت بسیج  شهرستان بیش از 100 برنامه متنوع دارد که اهم آنها میقات صالحین در نماز جمعه، کوهنوردی خانوادگی، تجمع بزرگ بسیجییان در قالب شکوه مقاومت، افتتاح پروژهای عمرانی بسیج، نشست های بصیرتی، برگزاری محفل قرآنی، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، ،همایش مشترک ائمه جمه و جماعات و غباررویی قبور مطهر شهدا میباشد.

 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد