Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس مخابرات ابرکوه:

بیش از 48 میلیارد ریال صرف طرح های مخابراتی ابرکوه شد


رئیس اداره مخابرات ابرکوه گفت: طی سه سال اخیر، 48 میلیارد و 832 میلیون ریال صرف توسعه، تجهیز و تکمیل طرح های مخابراتی ابرکوه شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، نعمت اله اکرمی رئیس مخابرات ابرکوه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این میزان سرمایه گذاری برای 43 پروژه زیر ساختی مخابراتی این شهرستان هزینه شده است.

وی عمده این طرح ها را شامل تاسیس کافونوری در یک مرکز به میزان 576 پورت در شهرک گلستان، توسعه سوئیچ در 10 مرکز به میزان 1558 پورت، اجرای 4 کیلومتر فیبر نوری در یک مسیر و اجرای1/3 کیلومتر فیبر نوری جهت چهار سایتBTS ، اجرای شبکه کابل در 2 مرکز تلفن، جایگزینی سه سایت BTS تلفن همراه و افزایش ظرفیت 2 سایت BTS ، تاسیس سه سایت تلفن همراه 3G  در شهر ابرکوه و تاسیس سه سایت BTS ، تاسیس و توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت خانگی و تجاری به میزان 2672 پورت، تاسیس سوئیچ دیتا در 6 مرکز و ایجاد زیرساخت داخل استانی به میزان 64E1  برشمرد.

وی با بیان اینکه سابقه مخابرات در این شهرستان به سال 1313 می رسد، خاطر نشان کرد: نخستین خطوط مغناطیسی به صورت رابط بین سه استان فارس – یزد و اصفهان دایر و در کنار آن نیز یک مرکز 15 شماره مغناطیسی تاسیس شد.

اکرمی ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی تنها 250 شماره تلفن مغناطیسی آن هم در مرکز شهر و اکثرأ مربوط به ادارات بود و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی سیستم های خودکار نصب شد.

این مسئول اضافه کرد: ابرکوه هم اکنون با 50 هزار نفر جمعیت دارای21 هزار و 150 شماره ثابت با ضریب نفوذ 42.5 درصد در سه مرکز پرظرفیت و 13 مرکز کم ظرفیت و تعداد مشترکان تلفن همراه نیز 49 هزار و 420 شماره با ضریب نفوذ 99.2 درصد است.

رئیس اداره مخابرات ابرکوه، همچنین 15 مرکز مشغول بکار و تحت پوشش قرار گرفتن تمامی روستاها به تلفن خانگی، 42 سایت تکنولوژی تلفن همراه، 17سایت دیتا، 13دفتر مخابراتی ICT روستایی، سه دفتر خدمات ارتباطی شهری، پنج سایت GSM روستایی، 5424 پورت منصوبه اینترنت پرسرعت و 4326 پورت مشغول بکار اینترنت پرسرعت را وضعیت فعلی شاخص های ارتباطی این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد