Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

آیت الله مدرسی:

ترامپ؛ نسخه واقعی امریکا/ باید نظر رهبری در مورد ترویح موسیقی ملاک عمل قرار گیرد


امام جمعه حومه شرقی یزد گفت: از اینکه استان دارالعباده یزد دچار ولنگاری فرهنگی شود ناراحت می‌شویم و باید سخنان و نظر مقام معظم رهبری در زمینه ولنگاری فرهنگی و ترویج موسیقی ملاک عمل قرار گیرد.

به گزارش سرو ابرکوه، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، ایشان را بانوی عالمه، فاضله‌، صبور و  پرستاری ارزشمند در جریان کربلا خواند که با ابزار خطابه و سخنرانی در مقابل ستمگران همان راهی که امام حسین(ع) ایجاد کرد را تداوم بخشید و پیام رسان جریان کربلا و حادثه عاشورا بود.

وی همچنین ضمن تبریک این روز به جامعه پرستاری و تقدیر و تشکر از خدمات آنها، ادامه داد: در محیط‌های درمانی و بیمارستانی که ناگزیر به استفاده از پرستاران خانم و آقا هستیم طبیعتا نیاز به رعایت حریم‌ها داریم و از آنها درخواست داریم تا محیط درمانی را با عفت و حیای بیشتری قرین کنند، مخصوصا در بیمارستان‌های خصوصی و در شهر داالعباده یزد انتظار زیادی در این زمینه وجود دارد و از مسئولان می خواهیم در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند.

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به قرار گرفتن در ایام الله دهه فجر، گفت: شناسنامه انقلاب اسلامی طبق آیه قرآن، خروج مردم از ظلمات، هدایت به نور و وارد شدن به دایره دین با نظارت حکومت اسلامی و جلوداری ولی فقیه و در کنار آن فاصله گرفتن از طاغوت است.

آیت‌الله مدرسی با مغتنم شمردن فرصت دهه فجر،  نقل کردن خاطرات زمان پیروزی انقلاب اسلامی، بیان دستاورها و ارمغان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌هایی که توسط این انقلاب در درون  کشور  و خارج از مرزها به دست آمده است، هزینه‌هایی که این انقلاب داده است از 60 هزار شهید دوران انقلاب، شهدای دفاع مقدس و امروز شهدای مدافع حرم و بیان دشمنی‌های استکبار را از جمله محورهای تبیین در این ایام دانست.

وی با بیان اینکه باید علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان عوامل تداوم بخش این انقلاب مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، هویت انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: دوری از طاغوت‌ها، ستمگران و مستکبران عالم و پیاده کردن اسلام ناب محمدی هویت این انقلاب است که بر همین دو پایه نیز شکل را گرفته و از این جهت مساجد پایگاه‌های اصلی انقلاب هستند.

مدرسی با تأکید بر اینکه در حقیقت شکوفا شدن حرکت‌های مردم از دل اخلاق و معنویت بود، افزود: ایستادن در مقابل هجمه‌های دوران انقلاب، ناسازگاری با قمارخانه‌ها و مراکز فسق و فجور، مبارزه با پهلوی به عنوان نماد استکبار و عامل دست نشانده آنها هویت اصلی انقلاب بود که الان نیز باید این هویت حفظ شود و مسئولان باید در مقابل لغزش این هویت بایستند.

وی با بیان اینکه این روزها در مورد ولنگاری فرهنگی سخن به میان می‌آید، گفت: صحبت کردن در مورد ولنگاری فرهنگی به معنای موضع گرفتن علیه شخصی و یا ناسازگاری با مسئولین نیست بلکه آن چه بیان می‌شود علیه ضعف‌های فرهنگی و نقطه‌های ولنگاری است که می‌توان با قدرتی که در دست مسئولان است ایستادگی کرد.

امام جمعه حومه شرقی یزد تصریح کرد: ما از اینکه استان دارالعباده یزد دچار ولنگاری فرهنگی شود ناراحت می‌شویم و باید سخنان و نظر مقام معظم رهبری در زمینه ولنگاری فرهنگی و ترویج موسیقی ملاک عمل قرار گیرد و اینکه فردی با وجود دستور رهبری بنشیند در زمینه آموزش و ترویج موسیقی قانونی با این مضمون که باید در استان‌ها جشنواره‌های موسیقی برگزار شود تدوین و ابلاغ شود و مسئولان نیز خود را در این زمینه مامور و معذور بخوانند نادرست است چرا که از نظر شرعی چیزی که برخلاف اهداف عالیه انقلاب اسلامی است نباید در جامعه پیاده شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز روحانیون و در رأس آنها مراجع تقلید و ولی فقیه باید محور قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه 22 بهمن هستیم باید در این روز یک دل و یک صدا و با صمیمت حضوری باشکوه داشته باشیم و اهداف اصلی انقلاب را برای جوانان تبیین کنیم چرا که ارزش‌ها، معنویت، استکبار ستیزی و ... با فطرت انسان قرین است و این روز همگامی فطرت با آموزه‌های فطری است.

مدرسی تصریح کرد: باید دشمن را بشناسیم و اجازه ندهیم دشمن با عوض کردن لباس خود ما را در دام بیندازد، امروز تفاوتی بین رئیس جمهور دیروز و امروز امریکا وجود ندارد چرا که قبلا پوستینی به تن داشتند اما امروز این لباس را کنار گذاشته‌اند و چهره واقعی امریکا را می‌بینیم و اینکه برخی می‌گویند رییس جمهور جدید امریکا بدون رضایت بر کرسی نشسته و یا تازه‌کار و بدون تجربه است نادرست است در واقع این رئیس جمهور نسخه واقعی امریکا را بدون تزویر نشان می‌دهد و تافته جدا بافته از امریکا نیست.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد