Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

صبح امروز رخ داد

تعرض دوباره به خط انتقال آب یزد


خبر ها حکایت از تعرض دوباره اصفهانی ها به خط انتقال آب یزد دارد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا، برای دومین بار در یک ماه گذشته آب آشامیدنی مردم یزد توسط برخی کشاورزان اصفهانی تهدید می شود. صبح امروز منابع خبری از سرنگونی تیر برق پمپاژ آب انتقالی یزد از کوهرنگ شهرکرد توسط تعدادی ازکشاورزان اصفهانی خبر دادند.

این اقدامات دنباله دار واکنش امام جمعه اصفهان را نیز به دنبال داشت. آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به این اتفاقات گفت: هیچ فرد متدین، مومن و مسلمانی کار غیرممکنی را طلب نمی‌کند و تجمعات پی در پی و شعارهای افراد نشان می دهد که آنان مغرض و به دنبال فتنه و آشوب هستند. 

وی افزود: پیش از این کمک های نقدی به کشاورزان پرداخت شد و مسئولان با انتقال آب، پیگیری پروژه سد و تونل کوهرنگ و موارد دیگر پیگیر حل مشکل هستند که زمانبر است در حالی که آب به اندازه کافی نیست و حتی برای تامین آب شرب نیز امکان دارد در تابستان با مشکل مواجه شده و مجبور به سهمیه بندی شویم.
 
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: طلب آب برای کشاورزی در شرایط موجود کاری غیر ممکن و خواسته غیر معقولی است.
 
وی تاکید کرد : به عنوان کسی که همواره طرفدار کشاورزان و‌ حق و حقوقشان بودم از امروز اعلام می کنم که دیگر به آنها حق نمی دهم.
 
این در حالی است که متاسفانه برخی مسئولان اصفهان بدون توجه به این رهنمودها و مشکلاتی که برای تامین آب شرب دامن یزدی ها را گرفته مواضع تندی در این باره اتخاذ کرده اند. به عنوان مثال محسن کوهکن نماینده  لنجان اصفهان  در جمع مردم این شهر از استاندار اصفهان بابت حل مشکلات آب اصفهان تشکر کرد و گفت: از استاندار اصفهان بابت این‌که 40 درصد از میزان برداشت آب توسط استان یزد را کاهش دادند، تشکر می‌کنیم!
 
انتهای پیام/
 



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد