Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه مطرح کرد

توسل به حربه فرهنگی آخرین تیر ترکش دشمن بعد از ناکامی در جنگ سخت/ کتابدار باید مانند مشاور روحیه مخاطب را شناسایی کند


فرماندار ابرکوه در نشست با کتابداران گفت: کتابداران ارتباط مستقیم با فرهنگ مردم دارند، لذا باید همچون مشاور روحیات آنان را شناسایی و در معرفی کتاب مناسب راهنمایی کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، کلیه کتابداران به همراه قاسم برزگر رئیس اداره کتابخانه ها، با سید نبی رسولی فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این نشست برزگر ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره کتابخانه های شهرستان، اظهار کرد: شهرستان ابرکوه دارای 7 کتابخانه و تعداد 75 هزار جلد کتاب می باشد که  با 16 پرسنل اداره می گردد. همچنین تعداد اعضای کل کتابخانه ها به بیش از 4 هزار نفر می رسد.

وی خاطر نشان کرد: جذب 2 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان ویژه مدارس، عضو گیری رایگان، بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتمع، برگزاری نمایشگاه کتاب نویسندگان ابرکوهی، مسابقات فرهنگی و .... از جمله برنامه های اجرایی نهاد کتابخانه های شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی بوده است.

در ادامه سید نبی رسولی گرامیداشته هفته بسیج، ابراز کرد: دشمن از همان ابتدای انقلاب در پی براندازی حکومت جمهوری اسلامی ایران بود که به یاری خداوند نیروی بسیج در مقابل آنان ایستادگی کرد و نشان داد که ملت ایران می توانند در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کنند. لذا دشمن پس از ناکامی در جنگ سخت به ترفندهای مختلف از جمله تحریم های سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... متوسل شد.

رسولی یادآور شد: آخرین حربه دشمن نشانه رفتن فرهنگ ملت ایران از طریق ترویج استفاده از فضای مجازی، آلوده کردن جوانان به مواد مخدر، پخش سریال های ماهواره ای و ... می باشد که متأسفانه در این زمینه نسبتاً موفق عمل کرده است. دشمن بیش از ما اهمیت بسیج را درک کرده و در صدد متزلزل کردن پایه های این پایگاه محکم مردمی است.

وی خطاب به کتابداران افزود: شما کتابداران ارتباط مستقیم با فرهنگ مردم داشته و می توانید در راستای مقابله با تهاجم های بی وقفه دشمن، موثر بوده و در جهت خنثی کردن توطئه آنان تلاش کنید.

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: توسعه و تحول در گرو دانش و آگاهی است؛ همچنین پایه و اساس کسب دانش نیز مراجعه به کتاب و مطالعه می باشد. لذا فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز جهت تحقق افزایش سرانه مطالعه در جهت افزایش تحقیق و پژوهش از جمله ضروریات جامعه امروز می باشد.

رسولی ضمن تقدیر از زحمات کتابداران، تصریح کرد:  کتابدار راهگشای فرهنگی مراجعان است و باید همانند یک مشاور خوب، روحیه مخاطب را شناسایی کرده و او را در یافتن کتاب مناسب راهنمایی کند تا در نتیجه نسل آینده با فرهنگ شهرستان و ارزش های دینی و اعتقادی، بیگانه نشود.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد